אלה שלושת המכשולים המשמעותיים והנפוצים ביותר שעוצרים את החזון העסקי שלנו | כך נתגבר על המכשולים ונזניק את העסק | ולא לשכוח: קבלת החלטה נמדדת בהתחלה של עשיה

”לא משנה כמה לאט אתם הולכים, כל עוד אתם לא עוצרים”. את המשפט הזה מייחסים לקונפוציוס, אחד מגדולי הפילוסופים הסיניים ואחד המשפיעים הגדולים בכל הזמנים על התרבות הסינית, כולל הכלכלה שלה, כפי שאנו רואים אותה בימינו. המשפט הזה נכון לכל אחד ואחד מאיתנו ובוודאי לבעלי עסקים.

האם יש משהו שעוצר אותנו ועומד בינינו להצלחה?

מתברר שבהחלט יש דברים שעוצרים אותנו בדרך למימוש החזון שלנו. הבה נשרטט את שלושת המכשולים המשמעותיים ביותר, וכנראה גם הנפוצים ביותר, שעוצרים את העסק מלהתפתח ולצעוד קדימה.

  1. חוסר ציפייה. אף בן אדם לא ישיג משהו שהוא לא מצפה לו או לא מצפה לו באופן ממוקד. בלי ציפייה אין מימוש. הציפיות הממוקדות שלך מהעסק שלך, מההישגים שלך, מהמקום אליו אתה שואף להגיע, אלה הן שיקבעו לאן תגיע בסופו של דבר.
  2. חוסר בעקביות והתמדה. בכל עסק ישנם מכשולים רבים בדרך, יש תחרות, יש קשיים אובייקטיביים של השוק, יש מיתון, יש חסר במשאב כזה או אחר, ובקיצור, קשיים לא חסרים. רק עבודה עקבית, עשיה והתגברות על המכשולים שעומדים בפנינו, הם אלה שישאירו אותנו על המסלול הבטוח להצלחה.
  3. החשיבה הפסיכולוגיה של בעל העסק. מה שאנחנו מכניסים לראש שלנו, בסופו של דבר יצוץ במקום כזה או אחר במהלך החיים שלנו. כלומר, אם הראש שלנו מלא בתוכן איכותי, פרודוקטיבי ומועיל, הדבר יבוא לידי ביטוי מתישהו. ואם אנו חסרים בידע הרלוונטי להצלחה שלנו – הדרך שלנו להצלחה חסומה ובוודאי קשה הרבה יותר.

ומכאן המלצה כללית שלנו לבעלי עסקים ולכל מי שמעוניינים בהתפתחות ובהצלחה בחיים שלהם: מלאו את המוח שלכם בתכנים איכותיים. ראשית, תקראו תקראו תקראו. הכוונה לקריאת תוכן במשך 20-30 דקות מדי יום, אם מתוך ספרים, אם מתוך חוברות ומגזינים, אתרי אינטרנט מקצועיים או כל פורמט אחר, תכנים שיגבירו את המוטיבציה שלכם להצליח, יחזקו את האמונה שלכם בדרך וביכולת שלכם להצליח, יעצימו את הידע ואת הכלים העומדים לרשותכם, ילמדו אתכם דרכים נוספות להצליח במישורים שחשובים לכם. וכידוע, ידע הוא כוח והוא מחזק אתכם ומצייד אתכם בדרך העומדת לפניכם. (ולא, אין הכוונה לתכנים בידוריים המצויים לרוב בפייסבוק, ווטסאפ ושאר מדיות חברתיות).

כל ה”מעצורים” הללו עומדים בינינו לבין מימוש החזון שלנו להצלחה, ואילו הצלחת המאבק בהם – מקרבת אותנו להצלחה המיוחלת.

לא לחינם בין הסעיפים המופיעים בחזון העסקי של קבוצת גיל גרופ מופיעים הערכים הבאים:

  • תוצאות – נתמקד בתוצאות הנדרשות להצלחת הדרך של שותפינו להגשמת החזון שלנו.
  • עקביות – נחישות לפעול להישגיות שלנו ושל שותפינו ולפעול לשם כך באופן עקבי.
  • ניצול זמן – הזמן עובר בכל מקרה, אנחנו יכולים לבחור להשתמש בו נכון.

ההתמקדות בתוצאות של המאמצים שלנו היא נגזרת ישירה מהציפיות שלנו. אין ציפיות – אין תוצאות. בהתאם לכך, ללא עקביות – קשה יהיה להגיע לתוצאות. ואילו ניצול זמן מכוון לחלק הזה של צבירת ידע מקצועי / מועיל, שנעשה בדרך כלל ב”זמן הפנוי” שלנו.

אגב, כחלק מאותו ערך של עקביות, המופיע בחזון העסקי של גיל גרופ, והאמונה באיכות של כוח האדם בחטיבות השונות, רשמנו לאחרונה עוד התקדמות בחזון שלנו לזכייה במכרזים להפעלת המערך הציבורי של מודעות רחוב והדבקת מודעות במקסימום ערים בישראל, כאשר התחלנו להפעיל את המערך של מודעות רחוב בעיר אלעד.

ע”פ המכרז של עיריית אלעד, התחייבו בגיל סטריט, מקבוצת ‘גיל גרופ’, להחליף את לוחות המודעות הקיימים בלוחות חדישים, יפים ובטיחותיים. ואכן, בימים אלו מוצבים ברחובות העיר לא פחות מ- 120 לוחות מודעות חדשים, עם מראה מרשים ומכובד, בהשקעה של מאות אלפי שקלים. בכך מצטרפת אלעד לרשימת ערים ארוכה כגון: ירושלים, ביתר עילית, מודיעין עילית, פתח תקוה, הרצליה, בהן פועלת חטיבת גיל סטריט כמורשית מטעם הרשות המקומית.

הנה לכם דוגמה קלאסית ואקטואלית של עקביות במימוש מטרות באמצעות מעשים.

החלטה אמיתית נמדדת בעשיה ובפעולות הננקטות לאחר קבלת ההחלטות. החלטה ללא עשיה בצידה איננה יכולה להיקרא החלטה. אנחנו בגיל נמשיך לעשות, נמשיך לממש ערכים, עבור השותפים שלנו, הלקוחות שלנו, הספקים וכמובן העובדים שלנו. גם אתם יכולים!

רוצים לעצב חזון משלכם? רוצים ליישם בפועל מטרות שקבעתם במסגרת העסק שלכם? אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עת, להתייעץ ולשמוע על גיבוש מטרות ותכנון אסטרטגיות עסקיות ושיווקיות, כיצד לפתח אותן וכיצד לנהל אותן נכון, באופן שייקח את העסק שלכם קדימה!

דוד גלפרין – יו”ר גיל גרופ

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017