עבור רוב האנשים, הצלחה היא מבחן התוצאה, אבל דווקא בעולם העסקי והתכליתי, ההגדרה של הצלחה שונה ומפתיעה | מתברר שכל אחד אמור להגדיר ולמדוד את ההצלחה ע''פ הפרמטרים של המסלול הייחודי לו | ועל הקשר בין מידת ההצלחה להתלהבות של השותפים להצלחה דוד גלפרין - יו''ר גיל גרופ

אני משתף אתכם במשהו. לפני מספר ימים הילד שלי הדגיש לי מה שתמיד הרגשתי כלפי המושג הצלחה: ”הצלחה היא לא מה שכולם חושבים”.

אז מהי הצלחה? עד מהרה נגלה שההצלחה איננה מסתכמת בביצוע או הגשמה מוחלטת של מטרה או חלום ולמעשה היא יחסית מאוד. רק לצורך הדוגמא, ננסה לדמות את זה למבחן בביה”ס :

  • הצלחה גדולה מאוד = ציון 100
  •  הצלחה גדולה = ציון 80
  • הצלחה בינונית = ציון 60
  • הצלחה נמוכה = ציון 40
  • הצלחה נמוכה מאוד = ציון 20

    אם כן, מהו כישלון? כישלון זהו הרגע שאני אפילו לא מנסה! חוסר התמודדות מול האתגרים שהחיים מציבים לנו הוא כישלון, לא המציאות של חוסר הצלחה.

ארל נייטינגייל , מי שנחשב לאבי תעשיית ההתפתחות האישית ולאחד החלוצים שחקרו את הקונספט של הצלחה. הוא אמר: ”הצלחה היא שום דבר אחר מלבד מימוש מתמשך של רעיון נשגב”. ההגדרה בעצם אומרת שאם אדם פועל בעקביות לעבר מטרה מוגדרת מראש ויודע לאן הוא הולך, זוהי בדיוק הצלחה. מתוך ההגדרה של ארל נייטינגייל, אנחנו מבינים שישנם שני תנאים בסיסיים למהותה של הצלחה: האחד- מטרה משמעותית מוגדרת, והשני- פעולה עקבית ומתמשכת.

לכל אחד מאיתנו יש מסלול שנקבע לנו, שאותו יצטרך לעבור במשך החיים. עוד בשלב מוקדם בחיים, רובנו מנסים ללכת אחרי הלב ופחות אחרי המוח, נכשלים בניסיונות הראשונים, רק מעטים מאיתנו ממשיכים לנסות שוב ושוב כי הם מבינים את סוד החיים.

כל אי הצלחה, במובן של חוסר התמודדות, בעצם מעיד על סטייה שלנו מהדרך, אותה הדרך שבה בחרה הנשמה שלנו, והיא רק רוצה לומר לנו: “אתה לא בכיוון, תחזור בחזרה למסלול – שם נמצאת ההצלחה שלך, שם אתה תרגיש מסופק, מלא ומאושר”.

האיתותים שאנחנו מקבלים, הם לא כישלונות, כי אם אמירה ברורה של הנשמה שלנו. כל שעלינו לעשות הוא להתחבר ולהקשיב לקול הפנימי שלנו, לבצע התאמות ולעלות חזרה למסלול ההצלחה, גם אם זה ייקח זמן – לבצע זאת שוב ושוב.

אז אל תפסיקו לעולם ללכת אחרי השאיפות שלכם ,תתחברו לאמת שלכם, לשאיפות שלכם, לחלומות שלכם. העולם, או לצורך העניין – מקום העבודה או המשרד שלכם, הופך להיות מקום יפה יותר, טוב יותר ונעים יותר, גם עבורכם וגם עבור הסביבה הקרובה שלכם, כשאתם נמצאים בייעוד שלכם – היעוד הנשמתי שלכם. וכן, גם חלום עסקי הוא חלום והוא בהחלט עשוי להיות חלק מהיעוד שלכם.

כבעלי עסקים ומעסיקים, ככל שהמטרה שלכם תהיה יותר גדולה, יותר קוהרנטית ויותר עקבית, כך תצליחו יותר לסחוף את העובדים והקולגות אחריכם ולגרום להם לרצות להיות שותפים למטרה ולהיות חלק מההצלחה שבדרך.

רוצים לעצב חזון משלכם? רוצים ליישם בפועל מטרות עסקיות ולגרום לחלום שלכם להפוך למציאות? אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עת, להתייעץ ולשמוע על גיבוש מטרות ותכנון אסטרטגיות עסקיות ושיווקיות, כיצד לפתח אותן וכיצד לנהל אותן נכון, באופן שייקח את העסק שלכם קדימה!

 

לשירותכם

דוד גלפרין – יו”ר ובעלים

050-6658490

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017