האם ישנן טכניקות שיכולות לנו לסייע לנו להשלים משימות ומטרות שחשובות לנו? אם תשאלו את דוד גלפרין מסתבר שכן * הטריק להסרת החסמים וההתנגדות רפלקסיבית * תרגיל אחד פשוט שווה לכל נפש

הפעם אשמח לשתף אתכם בכלי עזר משמעותי שיסייע לנו לצאת מהקופסא המגבילה ומאזור הנוחות ולבצע בקלות יחסית את אותם פעולות וצעדים שאנו מבינים שאנחנו צריכים לבצע עבור ההתפתחות של העסק שלנו וכדי לממש את החלומות שלנו, אך בשורה התחתונה לא מצליחים להוציא אותם לפועל. וכמו תמיד, אני מדבר על טיפים ותרגילים שהתנסיתי בהם בעצמי ולא על ציטוט גרידא מאיזה ספרון מוטיבציה.

ניקח לדוגמה אנשים שרוצים להתחיל בדיאטה, הם אומרים לעצמם: אוקיי, אנחנו נשלים את הנגיסות בקרואסון הריחני ומחר אנחנו מתחילים בדיאטה רצחנית ועקבית. אחרים אומרים מחר או מחרתיים נירשם לחדר כושר ונתחיל לעשות סדר עם הגוף שלנו, אבל איכשהו זה נדחה ונדחה… 

כמו בתזונה וכושר, בעולם העסקים יש לנו כל מיני משימות ומטלות שאנחנו מבינים שהן חשובות לעסק ויקדמו את העסק שלנו, אבל… הוצאתן לפועל מתעכבת ומתעכבת ואנחנו לא מגיעים אליהן. עד כדי כך שלפעמים אנחנו אפילו לא מציצים בטיוטה או במצגת שמסקרת את התוכניות הגדולות שיש לנו וממתינה שנתייחס אליה…

אז זהו שאין צורך להרגיש אשמה, מאחר וזהו המצב הטבעי שלנו: המצב הנוח ביותר למוח שלנו הוא מצב ”שינה”, בדיוק כמו במחשב, זה אזור הנוחות של הזירה הקוגניטיבית. אנחנו מוגנים באופן טבעי מכל התאמצות שהיא מעבר לרגיל, המוח מנסה לעצור אותנו ולמנוע מאיתנו ”מאמץ יתר”. בתת מודע שלנו אנו חוששים לחתור להצלחה יוצאת מגדר הרגיל אשר באופן טבעי ככל שהפוטנציאל שלה גדול יותר, היא כרוכה גם ביתר מאמץ וביתר סיכון לחוות כישלון. 

מה עושים בעצם? איך מצליחים להגיע למשמעת עצמית ולעקביות בהוצאה מהכוח אל הפועל של המטרות שלנו? איך הופכים את המשימות שיקדמו אותנו להצלחה ל”מצב הטבעי” שלנו, מצב כזה שלא נצטרך להיאבק בקושי או להישאר מתוסכלים?

אחת שתיים שלוש!

מי אינו מכיר את ספירת הכוננות של ”אחת שתיים שלוש אחת שתיים שלוש”, בילדותנו השתמשנו בה במשחק תופסת, משתמשים בה באימונים בצבא, בתרגילים במכון כושר ועוד. ניקח לדוגמה את הספירה באימון צבאי: כשנותנים פקודה הכרוכה בספירה עד שלוש, מה עומד מאחורי זה? למעשה מנסים להפוך את המשימה למשהו טבעי ומובנה אצלנו בראש, בדיוק כמו שאנחנו יודעים לקום בבוקר, להתלבש, לצחצח שיניים, להכין קפה ולהתכונן ליום הארוך שמחכה בפתח ועבור פעולה ”פשוטה” זו, אף אחד מאיתנו לא צריך להתאמץ באופן מיוחד. רובנו לא זוכרים איך זה קורה כל בוקר ואיך מתבצע הליך ההשכמה כמעט בלא שתהיה אפילו בתודעה שלנו. איך זה קורה? הסיבה היא בגלל שהפעולה הזו הפכה להרגל טבעי, כזה שאינו גורר התנגדות ומאבק.  לשם בדיוק מכוונת הספירה עד שלוש, להכניס את המשימה להרגל של ה”מיינד” שלנו.

כשאנחנו סופרים עד שלוש, אנחנו מכניסים את הראש לכוננות אוטומטית של הסרת החסמים וההתנגדות הרפלקסיבית. פעולה זו הופכת להרגל שמסיר את ההתנגדות ואת המלחמה.

מהקל אל הכבד

ומכאן לשלב הבא בתרגיל: מומלץ להתחיל עם פעולות הנחשבות למשימות קלות ביחס למשימות גדולות כמו מימוש מטרות עסקיות, נגיד תזונה נכונה או ניצול נכון של הזמן: הפסיקו את הארוחה כשאתם מרגישים שאכלתם מספיק, אחת שתיים שלוש ולהפסיק… תפסיקו את השוטטות במדיה החברתית או את הצפייה באיזו סדרה אסקפיסטית במידה ואתם מרגישים שזה לא מקדם אתכם למקומות אפקטיביים, אחת שתיים שלוש ו… עוצרים כאן ועכשיו. אותו הדבר בכל משימה שחשובה לנו.

וכך ” תרגיל 1,2,3 ” הופך אט אט להיות מוטמע אצלנו עד שישרת אותנו גם במשימות מורכבות הקשורות לעסק. ניקח לדוגמה משימה המוכרת כמעט לכל בעל עסק: שיחה עם הבנק או עם חבר על הלוואה לצורך השקעה בעסק או למשל כשאתם צריכים לבצע איזו שיחה לא נעימה עם לקוח ששיתוף הפעולה עמו הגיע למבוי סתום, ובקיצור שיחות שדורשות עבור רבים מאיתנו תעצומות ואנרגיות. אז נתרגל אחת שתיים שלוש ו… מחייגים את המספר. עוד 5 דקות זה יהיה מאחורינו, כך או כך, ואנחנו את המשימה שלנו ביצענו!

אותו תרגיל נבצע גם כשמגיע הצורך בקבלת החלטות מאתגרות ולא פשוטות לעסק. פתאום כל הדברים שנראים לנו קשים, הופכים קלים בהרבה כשמתרגלים את הביצוע שלהם במובן הכי טכני של המילה. ככל שהתרגיל יישמע מעט ילדותי וחסר פשר, רבים שתרגלו אותו דיווחו על הקדמות דרמטית ביישום המטרות שהציבו לעצמם. 

רוצים לעצב חזון משלכם? רוצים ליישם בפועל מטרות עסקיות ולגרום לחלום שלכם להפוך למציאות? אז אחת שתיים שלוש… אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עת, להתייעץ ולשמוע על גיבוש מטרות ותכנון אסטרטגיות עסקיות ושיווקיות, כיצד לפתח אותן וכיצד לבצע אותן ולנהל אותן נכון, באופן שייקח את העסק שלכם קדימה!

 

לשירותכם

דוד גלפרין

050 – 6658490

 

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017