קיבלתם החלטות חשובות לקראת השנה החדשה? נחושים לעשות שינויים בעסק? ככה תעשו את זה בלי ליפול בדרך * מהתסריט שתריצו בראש וידרבן אתכם לפעול ועד החגיגה שתצטרכו לארגן * השנה העסק שלכם ייראה אחרת!

אחרי תקופת החגים, אחרי שרבים רבים מאיתנו קיבלו החלטות חדשות וחשובות לקראת השנה החדשה. זאת הזדמנות מצוינת לדבר על כלים שיסייעו לנו לממש מטרות שהצבנו לעצמנו ויעזרו לנו להשיג את היעדים שחשובים לנו. כן, אנחנו מדברים על מבחן התוצאה: בסופו של דבר חשוב לזכור מה שקובע מי אנחנו בפועל, אלה ההרגלים וההתנהלות שלנו ופחות הציפיות והרצונות שלנו, החשובים כשלעצמם.

עם או בלי קשר לימים של חשבון נפש, לכולנו, כבעלי עסקים וארגונים יש לנו יעדים ויש נושאים שאנחנו רוצים לשנות ולשפר במסגרת העשייה שלנו, הן במימד האישי והן במימד הציבורי. רובנו אף מקבלים החלטות עסקיות מפעם לפעם, אך רק מעטים מתוכנו באמת מצליחים לשנות בפועל את הקיים ולממש חלומות ומטרות במלואם. ככה זה, אם למשל יש לנו הרגל לקום בבוקר לשתות קפה ולנגוס בקרואסון, אזי למרות הרצון שלנו להוריד 10 קילו, בסופו של דבר מה שקובע זו המציאות: המשקל של הגוף שלנו…

אז איך מצליחים בכל זאת להוציא לפועל החלטות שקיבלנו? לפניכם כמה טיפים שיעזרו לכולנו להשיג את היעדים שחשובים לנו:

למה – ראשית, כדאי שנשאל את עצמנו: למה? למה אנחנו רוצים לעשות את השינוי שאנחנו רוצים? כשה”למה” שלנו יהפוך מכדאי/ מומלץ למשהו שחייב לקרות, זה ישים אותנו במקום אחר לגמרי. ניקח לרגע דוגמה מעולם הבריאות. נניח, אנחנו רוצים להפסיק לעשן. אנחנו נסביר לעצמנו כיצד החיים שלנו ייראו בלי הפחם של הסיגריות ואיך פתאום הנשימה שלנו תהיה הרבה יותר קלילה וכיצד יהיה לנו הרבה יותר קל לטפס במדרגות ולעשות ריצות. את אותו תרגיל בדיוק ניישם בעולם העסקים: החלטנו שאנחנו רוצים להגדיל את מעגל הלקוחות לעסק, לעשות יותר טלפונים לגיוס לקוחות, או אולי להתנהל טוב יותר במשרד ולנהל טוב יותר את העובדים. לפני כן נשאל את עצמנו: מה נקבל במידה ונצליח במשימה? נוכל לשדרג לבית גדול יותר? לשדרג את הרכב? לשים כסף בצד עבור נישואי הילדים? להרחיב את העסק? כל הסימולציות האלה יתנו לנו דחיפה קדימה ויסייעו לנו להתחיל ללחוץ על הכפתורים הנכונים!

צעדים קטנים – בדרך כלל צעדים גדולים מדי לא מחזיקים מעמד לאורך זמן. בתת מודע יש לנו נוגדנים לתהליכים דרסטיים שהולכים וגדלים עם הזמן. אם, לדוגמה, נתחיל ללכת כל יום לחדר כושר במשך שעתיים, או לעניינו, נעמיס על עצמנו שעות עבודה באופן מוגזם, זה לא יימשך לאורך זמן. אנחנו פשוט נישבר. לכן, עדיף שנקבע לעצמנו יעד ריאלי של עלייה מתונה בשיעור של 20%  בשיחות טלפון יוצאות ללקוחות פוטנציאליים, כך שנוכל להחזיק מעמד ולא נישבר באמצע הדרך.

להתחיל לעשות! – עשיה עשיה ושוב עשיה. קודם פשוט להתחיל ורק אחר כך להשקיע בלמידה, חקר ועיון. קודם להתחיל לעשות! זה לא שאנחנו ממעיטים בערך של למידה והתמקצעות, אבל אלה דברים שאפשר לעשות תוך כדי תנועה ואין צורך להמתין עד שנהפוך למלומדים ופרופסורים… ודאי שמעתם על כמה מהמבצעים האחרונים והמבריקים של ה”מוסד” הישראלי, בין היתר המבצע הדרמטי של גניבת המאגר הסודי של תוכנית הגרעין האיראנית הישר מלוע הארי ועוד מבצעים נועזים ועלומים שעת חלקם אולי לעולם לא נדע. ובכן, ההצלחות האחרונות של ”המוסד” הן בין היתר, פרי החלטתו של ראש ”המוסד” הנוכחי יוסי כהן לקצץ באופן משמעותי בתקציבים ובמשאבים עבור דיונים, שיחות ופרזנטציות לטובת דגש על עשיה בפועל. והתוצאות בהתאם. האם במוסד לא מתכוננים כראוי לפני מבצעים? ודאי שכן, אבל בעידן הנוכחי שמים שם דגש על מדיניות של ”עשיה קודם לכל”.

לפשט – חשוב לפשט לעצמנו את העניין ולהוכיח לעצמנו שהדרך למימוש ההחלטות אינה כה מסובכת כפי שאנחנו אולי נוטים לשער בתוכנו. אם, לדוגמה, עד היום עשינו עשרה טלפונים בשבוע ללקוחות, אז נוסיף עוד שלושה טלפונים בשבוע. איך בדיוק? נתחיל לתכנן: טלפון אחד בדרך לעבודה, טלפון שני בהפסקת קפה בצהריים, טלפון שלישי בדרך חזרה הביתה… וכן הלאה. לעשות את זה פשוט, ברור וקל לביצוע. ובלי אינספור התניות, הסתייגויות וחששות. פעמים רבות זה הרבה יותר פשוט ממה שאנחנו נוטים לעשות את זה…

חזרתיות – כל דבר שאנחנו רוצים לבצע או לשנות, אם אנחנו רוצים ”להעלות” אותו על מסלול של קביעות, כדאי לבצע אותו עם מרווחי זמן קצרים זה מזה ולא בפערי זמן ארוכים מדי. נגיד, אם נרצה ללמוד שחיה ונלך לקורס פעם בחודש, הסיכוי שנתחיל לשחות בהקדם יהפוך לפחות ריאלי. כך הדבר לעניינו.

עידוד – הצלחתם לעשות משהו? רעיון גדול שלכם מתחיל לקרום עור וגידים? זו סיבה לחגוג בהקדם! תחגגו את ההצלחה בדרך שאתם אוהבים, אולי אירוע קטן בצוותא עם חברים / קולגות לעבודה, או לחילופין לפנק את עצמנו ולקנות לעצמנו משהו קטן כתגמול. זה יכול להיות טלפון חדש או אולי חופשה קטנה. תופתעו לראות כמה זה ישפיע עליכם ויעודד אתכם להמשיך בריצת המרתון שלכם להצלחה.

ללמוד מאחרים – תלמדו מניסיון של אחרים שהצליחו, תנסו להבין איך הם הגיעו להצלחה ולשאוב מהם השראה כמו גם טיפים מעשיים. זה יכול להיות חבר טוב וזה יכול להיות גם  מאמן / מנטור מקצועי עם קבלות מוכחות בהצלחה, לפי המלצות של מכרים.

רוצים לעצב חזון משלכם? רוצים ליישם בפועל מטרות שקבעתם במסגרת העסק שלכם? אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עת ולקבוע פגישת ייעוץ ולשמוע על גיבוש מטרות ותכנון אסטרטגיות עסקיות ושיווקיות, כיצד לפתח אותן וכיצד לנהל אותן נכון, באופן שייקח את העסק שלכם קדימה!

 

לצפייה בסדרה ”עשינו עסק”:

https://www.youtube.com/watch?v=7BuwEWZLEM0

דוד גלפרין

יו”ר ובעלים של גיל גרופ

050-6658490

תאריך כתיבת המאמר: 25.2.18

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017