מתלבטים אם אתם עוסקים בתחום שנכון לכם? מרגישים שאולי אתם לא מממשים את הייעוד שלכם? לא מחייב שאתם צריכים להחליף משלוח יד, לפעמים האבדה נמצאת מתחת לפנס * כך תרוויחו שני ציפורים במכה אחת: בניית ייחודיות לעסק שלכם לצד תחושת מימוש וסיפוק

שנה עסקית חדשה עומדת לפתחנו וזה הזמן לבחון את עצמנו האם אנחנו נמצאים על המסלול הנכון בעסק או שאנחנו צריכים לעשות חישוב מסלול.

רבים מאיתנו רוצים לדעת מה הייעוד שלהם בעסק ובחיים בכלל, אבל אנחנו לא תמיד יודעים לדייק ולהיות ברורים עם עצמנו. כמה מכם עברו תקופות בחיים שהיה נראה שהכול זורם ואתם על הנתיב הנכון והכל מעולה ויש סיפוק? וכמה מכם חוו תקופה הפוכה שלא משנה כמה מנסים ומתאמצים חווים כישלונות ומרגישים תקוע ומנסים להתאמץ יותר ולהשקיע יותר אנרגיות אבל ללא הצלחה?

כדי לדעת אם אנחנו על הנתיב הנכון או לא בקריירה, אנחנו לא צריכים לדעת בדיוק מה הייעוד שלנו בחיים: אם אנחנו לא חווים הצלחות, או לפחות הצלחות חלקיות, ולא מרגישים סיפוק כלשהו ואין אנרגיות ואין תחושה של מימוש, אנחנו מבינים היטב שאנחנו לא נמצאים על הנתיב של היעוד שלנו. וכשאנחנו נמצאים מחוץ לנתיב של היעוד שלנו, אנו נפגשים עם תחושות מוכרות כמו תסכול, שיעמום וכו’. גם אם אנחנו לא יודעים את הייעוד שלנו, אנחנו יכולים להבין גם בלי לדעת את היעוד שלנו אם אנחנו על הנתיב הנכון או לא.

לעזוב או להמשיך?

לפעמים אנשים מקבלים החלטה לעזוב הכול בגלל התחושה שהם לא בנתיב הנכון להם. לא פעם הם עוזבים מערכת קיימת, קריירה יציבה ותחום מוכר בו הם שוחים היטב והכל כדי למצוא את היעוד שלהם. ויש כאלה שמרגישים שהם אמנם בנתיב של הייעוד שלהם וכך פועלים, אבל לא יודעים לומר במילים מהו אותו ייעוד והם רוצים לחקור ולהבין אותו יותר.

עצם המודעות לייעוד ולשליחות של העסק שלנו, מביאה איתה מוטיבציה ואנרגיות שמניעות את הפעילות שלנו אל מחוזות שלא הכרנו. פתאום הכול ברור יותר וקל יותר לבחון כל דבר, האם הוא מתאים ונכון לעסק או לא. פעמים רבות הידיעה הזו מלווה את המעורבים בעסק / במיזם בכל תחום בחיים, הרבה מעבר לתחום העסקי. (כך למשל, בעלי עסקים ועובדים עושים שינויים המשפיעים על אורח חייהם לטובה, כמו שינוי בתזונה ועוד).

עלייה של עשרות אחוזים בהכנסות!

המסקנה היא שכסף לא יכול להיות המטרה היחידה בעסק ואנו צריכים למצוא את הייעוד הערכי בעסק. ובכל זאת, מה קורה מבחינה רווחית? ובכן, בעלי עסקים שביררו לעצמם מהו הייעוד העסקי שלהם וחידדו אותו, מדווחים על עלייה של עשרות אחוזים בהכנסה שלהם (!).

בעולם העסקי של היום לערך המוסף של העסק יש משמעות גדולה במיוחד: העולם של היום הולך ומשתנה לנגד עינינו, האתגרים היום בעולם השיווק לא דומים במאומה למה שידענו בעבר : הנאמנות של הלקוחות נמוכה בהרבה מבעבר, יש הרבה יותר היצע והתחרות גדולה, יותר מדי עסקים נראים אותו דבר. ככל שהאופציות להתפתח מבחינה שיווקית, מתרבות באופן דרמטי, האתגר נהיה גדול יותר. האינטרנט מוצף בעסקים רבים שיודעים להציג את עצמם באופן מיטבי עם אתרים מושקעים, כולל וידאו ומיצגים מרשימים, שזו ברכה לעסקים קטנים והזדמנות גדולה עבורם, אך מבחינה תחרותית מדובר באתגר גדול. אם פעם אחוזי פתיחה של פרסומות ברשת וניוזלטר עמדו על 50% בממוצע, כיום עם אחוזי פתיחה של 10-15 אחוזים, אנחנו אומרים תודה. 

כך העסק שלכם יהפוך לייחודי ואטרקטיבי

עם כל ה”רעש” הזה אנחנו מנסים להבין איך אנחנו מתבלטים וכיצד אנחנו משווקים את הייחודיות שלנו.

מחקרים מראים שאנשים מעדיפים לקנות מעסקים שהפעילות שלהם מבוססת על ערכים ושליחות מאשר עסקים ”רגילים” שאינם כאלה: בסקר שנערך לאחרונה בבריטניה, 92% מהנשאלים הצהירו כי יעדיפו לרכוש מעסק המציג ייעוד ערכי מאשר עסק ”רגיל”, 55% אפילו יעדיפו לשלם יותר עבור מוצר של עסק ”ערכי”, החל ממזון וכלה בבגדים ואף כלי רכב.

מהו הייעוד של העסק שלכם?

מהו אותו ייעוד עליו אנחנו מדברים? יש עסקים המעסיקים בעלי מוגבלויות וזהו הייעוד שלהם, יש עסקים בתחום המזון, לדוגמה, שחשוב להם להפיץ מזון בריא כתחליף למזון מתועש ולא בריא, עבורם מדובר בייעוד לגרום לאנשים לאכול בריא יותר, לעסקים אחרים חשוב להעסיק פועלים בעולם השלישי בתנאים הוגנים. מבחינתם מדובר בתיקון עולם. בכל המקרים האלה הן העסקים והן הלקוחות, או הצרכנים, מרגישים שותפות לרעיון גדול ויש בו משהו שמניע אותם.

וכאן אנחנו מגיעים לנקודה הנוגעת לעסקים רבים מאיתנו: האם לפרנס בכבוד קבוצת עובדים עדיין בגדר ייעוד של עסק? התשובה היא בהחלט כן: להפעיל מערכת של עשרות עובדים הנהנים מיגיע כפם ומסופקים ואוהבים את מה שהם עושים ובמקביל מתוגמלים כראוי ומפרנסים את בני ביתם בכבוד, זהו בהחלט ייעוד וחזון שעשוי ללכד סביבו את כל העובדים ובמעגל השני גם את הלקוחות המושפעים מהאווירה שהעסק / המוצר משדר.

ערכים ייעוד וחזון הם דברים שאנו צריכים לשנן לעצמנו ולפעול בהתאם לרוח הדברים ולא רק כמס שפתיים באתר החברה או בפרופיל העסק. רק דוגמה קטנה: אצלנו בגיל גרופ, מוצב בשולחנו של כל עובד שלט קטן עליו חקוקים ערכי החברה ומילות המפתח של חזון העסק, אותם רואה כל עובד לנגד עיניו במשך שעות היום. תחושת השותפות לרעיון גדול מלווה את העובדים לאורך היום, בשעות העבודה ואף מחוץ לשעות העבודה.

אני מאחל לכם ולכולנו שנשכיל ליצור ולחדד את הייעוד של העסק / ארגון שלנו, על פי האמונה הפנימית העמוקה שלנו ולא פרי עצות והברקות של פרסומאים או בעקבות מה שאנחנו חושבים שאנשים מצפים מאיתנו. זה יכול להיות ייעוד וערך של תרומה קבועה של אחוזים מתוך פדיון ההכנסות של העסק, זה יכול להיות גם ערך של פרנסת משפחות בכבוד או של ניקיון כפיים ומשא ומתן ביושר ובאמונה ועוד דוגמאות, העיקר שיהיה משהו מתוכנו ומשלנו!

רוצים לדעת איך לבנות נכון את הייעוד של העסק? חשוב לכם לגבש אסטרטגיה שיווקית נכונה? מרגישים שאפשר לשפר את ההתנהלות בעסק? אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עת ולקבוע פגישת ייעוץ, במהלכה תוכלו לשמוע על אסטרטגיות לפיתוח העסק ודרכים לפריצת מחסומים המגבילים את התפתחות העסק, באופן שייקח את העסק שלכם קדימה!

דוד גלפרין

יו”ר ובעלים של גיל גרופ

050-6658490

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017