כיצד תמנעו מהדיוור שלכם להיהפך לעוד מייל מטריד וחסר משמעות? ובעיקר, כיצד תהפכו אותו לניוזלטר שיהיה מעניין וראוי להשקעה של זמן מצד הקורא? * כך תבנו נכון את הדיוור שלכם ותגררו אצל הנמענים ציפייה לניוזלטר הבא

מי לא מכיר את התופעה: פתאום אנחנו שמים לב שתיבת הדוא”ל שלנו מלאה במיילים שיווקיים שאין לנו פנאי אפילו לפתוח אותם ומי מדבר על לקרוא אותם. לפעמים אנחנו אפילו לא נותנים להם את היחס הבסיסי של מחיקת כתובת המייל שלנו מרשימת התפוצה ופשוט נותנים להם להמשיך לזרום כמו ברז מטפטף וטורדני שכבר התרגלנו אליו…

אם אתם לא רוצים שהדיוור של העסק או הארגון שלכם יזכה לגורל דומה וחשוב לכם שהניוזלטר שעליו טרחתם יזכה ליחס אחר, כדאי שתבנו נבנו את הדיוור שלכם במייל. כך תעשו את זה נכון.

תפקיד הניוזלטר: למה צריך? ראשית, כדי להבין טוב יותר מה עלינו לעשות וכיצד לעבוד נכון, חשוב להבין את תפקיד הדיוור השיווקי, ובקיצור, להבין למה לפני שמגיעים לאיך. המטרה העיקרית בשליחת דיוור ברשימת תפוצה קבועה היא שימור לקוחות. הנמענים הם לרוב אנשים שכבר התנסו במוצר שלנו ופגשו אותנו היכן שהוא, ובמילים אחרות, הם כבר קיבלו מאיתנו ערך כזה או אחר. סיבה נוספת היא העלות הנמוכה יחסית של שליחת דיוור באימייל, ביחס למדיות אחרות.

בנוסף, החשיפה אליו גבוהה יותר מהחשיפה הרגילה במייל או בהודעות בטלפון. זאת בהנחה שהמייל בנוי באופן נכון ומקצועי. במקרה כזה ניתן להגיע למספר נאה של 20% חשיפה באמצעות הקלקות, מספר נאה ביחס לאמצעי דיוור אחרים.

סיבה נוספת וחשובה: לא משנה כמה מצב המכירות שלנו מצוין, אנחנו לא יכולים להסתפק בכך מבלי לנקוף אצבע. חשוב לתת ערך מוסף ללקוח מעבר למוצר הבסיסי, בדיוק כמו שאנחנו מבינים את החשיבות של שירות אדיב או של אריזה יפה וממותגת, שהם מעבר למוצר הבסיסי. ידע אינפורמטיבי המשרת את הלקוח, עדכונים מעניינים ותכני בידור, כל אלה הם חלק מערך המוסף שאנחנו נותנים ללקוח באמצעות הדיוור במייל.

סוגי קהלים: רשימת הנמענים של הדיוור חייבת להיות מפולחת. לא כל  אחד אמור לקבל את אותו מסר. לקוחות קבועים, לדוגמה, מגיע להם יחס מיוחד, הטבת מועדון  או הטבה חודשית קבועה, עדכונים וחדשות לפני כולם, החזרים על רכישות, הזמנה לאירוע ייחודי וכדו’. רשימה נוספת היא של לקוחות פוטנציאליים שפנו אלינו, קיבלו הצעת מחיר ואיכשהו לבסוף לא רכשו מאיתנו, או לחילופין אנשים שפגשנו ביריד או כנס וטרם התקדמנו איתם לאיזו תכלית עסקית.

רשימה נוספת היא של לקוחות חדשים שצריך לתפעל אותם בפעם הראשונה ו”לקלוט” אותם. הם אמורים לקבל יחס של ”ברוכים הבאים” ו”ברכות לרגל הצטרפות למשפחה שלנו”. קהלים נוספים הם ספקים, מכרים וכדו’. ויש גם לקוחות שעבדו איתנו בעבר והיינו איתם בקשר.

איך ננהל את רשימת התפוצה? רשימת התפוצה של הנמענים לדיוור היא הנכס העיקרי שלנו, השקענו הרבה זמן, אנרגיות וזוזים כדי לייצר רשימה איכותית של כתובות, כעת עלינו לנהל נכון את רשימת התפוצה: ליצור מערכת מסודרת של קבוצות מוגדרות. אם הניוזלטר שלכם נשלח באופן קבוע, נניח בתדירות של פעם בחודש, מומלץ לעבור על הרשימה פעם בחודש, להוסיף מצטרפים חדשים, לנפות מהרשימה נמענים שלא מעוניינים ולפלח מחדש את הרשימה. יש לפלח את הרשימה מבחינת אזור, מגדר, השכלה ודפוסי צריכה. ובאותו עניין, מומלץ ליצור באתר החברה פופ-אפ, משם נביא מאגר של מצטרפים חדשים לרשימה.

על אלו נושאים נדבר בניוזלטר? מגוון האפשרויות עבור תוכן לדיוור במייל רחב ותיאורטית ניתן גם לכתוב על מצב הבולענים בים המלח או על הידלדלות דגי הסלמון בחופי נורבגיה, אך המטרה היא להתמקד בנושאים שיגבירו את ההתעניינות של הלקוחות שלנו בדברים שחשובים לנו. אפשר לפרסם מבצעים והנחות לחברי המועדון, במטרה ליצור גירויים שיעניינו את המנויים הוותיקים והרוויים, נקדם בברכה מצטרפים חדשים. נציע הטבות בסגנון חבר מביא חבר ללקוחות הקיימים שלנו. נאחל דברים טובים ללקוחות בהתאם לעונות השנה ולאירועים מיוחדים, כגון חג שמח, שנה טובה, יום הולדת שמח וכל המוסיף  הרי זה משובח. נעלה חדשות ועדכונים, נספר אודות הקורה איתנו בחברה, שיפוצים, הרחבות, אירועים, מינויים, שירותים חדשים ועוד ועוד.

מבנה כללי ומעטפת: יש לברר מהן השעות הטובות ביותר לשליחת הדיוור. כמובן לבדוק את כל הלינקים של הניוזלטר, לראות שהכול תקין והכל נפתח כמו שצריך.  לפני שליחה המונית נעשה ניסוי: בתחילה נשלח דיוור למספר כתובות ולפי הפידבקים נחליט מתי וכיצד לשלוח לכל יתר הכתובות. יש לוודא שהקישורים לאתרים / מדיות חברתיות פועלים כשורה.

זמני השליחה צריכים להיות מוסדרים וקבועים, פעם בשבוע או פעם בחודש – לפי הצורך. חשוב שהמנויים יקבלו את הרושם של קביעות ועקביות. מבצעים חמים נשלח תמיד בשעות היום ולא באישון לילה. במבצע חבר מועדון, לדוגמה, יש להכין רשימת מנויים לפולו אפ. הרשימה צריכה להיות בנויה מראש ולהתעדכן לפי התאריכים של המבצע.

כדאי לרענן מדי פעם את העיצוב של הניוזלטר, אמנם לא באופן דרמטי מדי שישנה את כל הנראות. בעניין זה כדאי ללמוד מדיוור של אחרים, אם לגבי העיצוב, אם לגבי התוכן הכתוב או הרעיונות השיווקיים. מכל אחד יש מה ללמוד! כמובן שהניוזלטר אמור להיות מותאם לטלפונים ניידים – כיום 90 אחוז מהגלישה ומהרכישות מתבצעים באמצעות הנייד. 

כללים בכתיבת הניוזלטר:  לסיום נדבר על הכללים של כתיבת המייל עצמו. מומלץ ששם הנמען יופיע בראש הניוזלטר. כדאי שנזכור שבסופו של דבר, שם האדם היא המילה הכי אהובה עליו.

הכותרת לא צריכה למכור, היא צריכה קודם כל לתת מידע לגבי התוכן של המייל. חשוב לשים תמונות בניוזלטר, אבל לא יותר מדי. חשוב להקפיד על מסר יחיד בכותרת וכמובן לא לשכוח כותרת משנה.

לא להשתמש עם פונטים רבים מדי. להימנע ממילים כמו: דולר, כסף, רווח, הזדמנות נדירה. כל אלה הולכים מיד לספאם.

יש להוסיף נימה של דחיפות בתוך המסר המשני (איקס מוצרים נשארו). אם יש המלצות מלקוחות שכבר רכשו, כדאי להוסיף אותן.  

באופן כללי כדאי לעשות מפעם לפעם בדיקות אצל חברים ומכרים ולהבין מהם אלו מסרים עובדים טוב יותר ומה גרם להם לפתוח יותר את הניוזלטר.

זכרו: ככל שבדיוור שלכם יושקעו יותר מחשבה ותכנון, כך תראו יותר פירות, יותר התעניינות והכי חשוב, יותר מכירות.

רוצים ללמוד איך לקבל נכון החלטות בשיווק של העסק? חשוב לכם לגבש אסטרטגיה עסקית ושיווקית נכונה? מרגישים שאפשר לשפר את ההתנהלות בעסק? אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עת ולקבוע פגישת ייעוץ, במהלכה תוכלו לשמוע על אסטרטגיות לפיתוח העסק ודרכים לפריצת מחסומים המגבילים את זינוק העסק, באופן שייקח את העסק שלכם קדימה!

דוד גלפרין

יו”ר ובעלים של גיל גרופ

050-6658490

David Galperin

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017