* כיצד עובד הפרסום בערבי חגים העמוסים באחד הערוצים הפופולאריים ביותר במגזר החרדי? איך שומרים על שלמות המודעות? וכיצד מונעים הדבקת מודעות שלומיאלית? בגיל סטריט מסבירים

עונת החגים זוהי שעתם היפה של ארגוני החסד הגדולים, המתרימים את עם ישראל. קמפיין ההתרמה של עזר מציון הוא למשל אחד המפרסמים הגדולים, כשאחד הערוצים העיקריים של הקמפיין הוא מודעות רחוב.

 

בימים אלה, צוות חטיבת גיל סטריט מטפל בתיק המכובד, הכולל אלפי מודעות של עזר מציון שיודבקו על גבי לוחות מודעות ובתי כנסיות רחבי הארץ. בנוסף, יופצו בידי צוות ההפצה של גיל סטריט רבבות עלונים בתיבות דואר, בכניסות בניינים בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ.  

 

למרות המשבר בתחום הדפוס, כשעולם הדיגיטל נושף בעורף הפרינט, עדיין המדיה של מודעות רחוב חיה ובועטת ברחוב החרדי וגם כיום אין חברה המכבדת את עצמה היוצאת בקמפיין שפוסחת על מדיה זו. ממחקר שביצע מכון “שילוב” עולה, כי רמת החשיפה לשילוט חוצות בקרב המגזר החרדי גבוהה ביותר מכ-40% משיעור החשיפה לעיתונות, הן זו היומית והן זו השבועית.

 

למרות שמדיה זו מטבעה מיועדת לאלה שזמנם בידם, העוברים והשבים ברחובה של עיר שיכולים להרשות לעצמם להקדיש מספר דקות לקריאת המודעות, הרי שגם אלו הממהרים לעבודתם וללימודם, ימצאו בה עניין, אם לא בימי השבוע, הרי שבשבתות וחגים.

 

אם תרצו לקבל אינדיקציה לסדר גודל של קמפיין חגים כמו זה של עזר מציון, די אם נציין שבסבב אחד של הדבקה מלאה המכסה את כל הריכוזים החרדיים בארץ, מודבקים כ-3,000 מודעות בגדלים שנעים בין חצי גיליון לגיליון. ב-42 ריכוזים חרדיים בישראל ישנן כ-1,500 נקודות הדבקה שבכל אחת מהן מקום למודעות רבות.

 

ביקוש גדול ותחרות עצומה

 

אלא שמדיה זו, דווקא בשל היותה כה פופולרית, עשויה להיות זירה תחרותית מאוד בין שלל מדביקי מודעות, חלקם חובבניים ולא מקצועיים, ובשפה קצת פחות עדינה: מדביקים פיראטיים. עד לשנים האחרונות, במרבית הריכוזים החרדיים בישראל לא היה פיקוח על ההדבקה וזו התנהלה בצורה פיראטית, כשמדי פעם התחרות בין המדביקים הייתה גולשת לקרבות ולתלישת מודעות הדדיות. אלא שבשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בתחום, כשבסדרה של ערים החליטו הרשויות למסד את התופעה ולפקח עליה באופן חוקי. בערים אלו מעניקה העירייה זיכיון במכרז לזכיין המשמש זרועה הביצועית למשך שנה עד שלוש שנים. הזכיין הוא זה שאחראי על ההדבקה והוא גם זה שגובה את האגרה עבור הרשות המקומית.

 

אחד הזכיינים המובילים בערים החרדיות, לצד ערים מעורבות, היא חטיבת גיל סטריט, מקבוצת גיל גרופ, המשמשת כזכיינית ברשימת ערים ארוכה כגון: ירושלים, ביתר עילית, אלעד, פתח תקוה, הרצליה וכפר סבא. תושבי הערים הללו נהנים להיתקל ברחובות העיר בלוחות מודעות מתקדמים, בעלי חזות אסתטית ומתוחזקים היטב. כמו כן, בעלי עסקים מהעיר ומחוצה לה נהנים מיכולת לפרסם את עסקיהם גדולים כקטנים ללא חשש שמודעותיהם יכוסו תוך שעות מספר.

 

אלא שהיכולת לערוב לאורך חיי המודעה בשטח אינה מובנת מאליה, לשם כך צריך להתקשר עם חברה אמינה ומקצועית המסוגלת להתחייב לשלמותן של המודעות לפרק זמן שסוכם בין הצדדים.  

ברוב המקרים נוהגים חברות ההדבקה המקצועיות להבטיח חשיפה של 3-4 ימים בבני-ברק, ירושלים ומודיעין עילית ובערי הלוויין במרכז הארץ. בתקופת חגים תרד ההתחייבות ליום-יומיים בממוצע. בערי הפריפריה תוכלו למצוא מודעות גם לאחר שבוע ימים כאשר אורך חיי המודעה בתקופות חגים עשוי לרדת לשלושה ימים.

ברוב המקומות מתבצעת ההדבקה בשעות הלילה, אך במקומות בהם קיים חשש כי המודעה תכוסה במהלך היום על ידי מדביקים אחרים, עדיף להדביק במהלך היום.

מפרסמים? כך תוודאו שלא עובדים עליכם

איך תוכלו לעקוב אחר עבודתו של המדביק? הנה רשימה של כללים שיעזרו לכם לנווט נכון בזירה.

לעיתים קורה שהלקוח מקבל דיווחים מקרובי משפחה או חברים, כי מודעותיו כלל אינן נמצאות על לוחות המודעות. אך אין צורך להיכנס ללחץ ומומלץ לענות על השאלות הבאות, בטרם מאשימים המדביק. אולי המעדכן לא שם לב למודעה המודבקת או שהמודעות אכן לא הודבקו עדיין במקום בו נכח המדווח.

ייתכן אף שעובדי הרשות המקומית ביצעו ניקיון של לוחות המודעות והסירו את המודעה. או שהיה זה מתחרה שכיסה את המודעות בשוגג או במזיד. לעיתים אלו ילדים פרחחים ולעיתים זה הגשם.

ייתכן גם שבלוח ספציפי לא הודבק בטעות, או בגלל שהוא נמצא במרחק קצר מאוד מלוח מודעות אחר ואין טעם להדביק שתי מודעות באותו תא שטח.

אם המענה לכל השאלות הללו הוא שלילי, כנראה שנפלתם על מדביק שמעל בתפקידו. כן. זה קיים. זו הסיבה שעליכם לדרוש כתנאי לביצוע העבודה צילום מדגמי מכל עיר ועיר או הצמדה של נציג שילווה את ההדבקה ויוודא את ביצועה לשביעות רצונכם. מרבית המדביקים יסרבו. אבל אצל חברות אמינות ומקצועיות, תוכלו להשיג זאת, מהסיבה שאין להם מה להסתיר. ההיפך, הם מעוניינים להוכיח את יעילותם.

מפרסמים המעוניינים “לחסוך”, צריכים לקחת בחשבון שעבודה מול מדביק שאינו “מסודר” עשויה להיות בעייתית ולעלות ביוקר. הלוגיסטיקה והתיאומים השונים קשים לביצוע בהעדר הכלים המתאימים; לוחות הזמנים מופרים שוב ושוב בשל מחסור בכוח אדם; הסיכום הכספי נתון תמיד לוויכוח ונפתח כל העת למשא ומתן מחודש; בחלק מהמקרים אין אפשרות לקבל מסמכים חוקיים המוכרים במס; והכי חשוב, אין התחייבות לכלום! לא למיקום, לא לכמויות ומספרים וכמובן שלא לבחינה ומעקב, כך שעליהם להיזהר שלא ייצא שכרם בהפסדם…

 

לפירוט שירותי ההפצה שלנו לחצו כאן 

 

לרשותכם תמיד

דוד גלפרין

David Galperin

 

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017