הסיפור מאחורי הרכב החדש

בעקבות הרכב החדש שרכשתי לאחרונה, הזכיר לי השבוע אחד העובדים אצלנו בגיל גרופ סיפור קטן שקרה לפני כשמונה שנים. אני הספקתי לשכוח, אבל הוא לא. בעצם זהו סיפור קטן עם מסר גדול.

“דוד, אתה זוכר את השיחה שהייתה לנו בנוגע לקדילאק?”, הוא התכוון לרכב הקדיאלק שהיה ברשותי עד לאחרונה, “פעם פעם ישבתי איתך דוד ונתת לי הרצאה, כולך מלא בהתלהבות, על הצורך בחזון מסודר ומגובש, עם מטרות ברורות ויעדים מוגדרים, לגבי כל דבר שחשוב לנו בחיים, ואז הבאת לי דוגמה משאיפה אישית שיש לך: רכב קדילאק קרוסאובר”.

בנקודה זו נזכרתי: סיפרתי לו אז שכרגע אני מחזיק ברכב קרוסאובר של חברת יונדאי, אבל השאיפה שלי תוך 3-4 שנים להשתדרג ולרכוש בכסף מלא רכב מתקדם יותר של המותג קדילאק. וכדי להשיג את המטרה הזו, אני מתכוון לעשות כך וכך ובסוף אני אשיג את המטרה במלואה.

הבחור פער את פיו בהשתוממות: “אלו הן השאיפות שלך בחיים? כל מה שמעניין אותך זה רכב יוקרה?”.

עניתי לו: “ודאי שלא, אבל אני רוצה להדגים לך איך צריך לכוון את ה”מיינד” שלנו להיות ממוקדים בהשגת מטרות ומימוש שאיפות שחשובות לנו, לא רק בעסקים ובקריירה, אלא בכל דבר שחשוב לנו בחיים. כאשר בסופו של דבר, הגשמת החלום לרכב הוא חלק אחד מתוך חזון שלם של הצלחה גדולה”.

עכשיו בן שיחי השלים את הסיפור ומעדכן שבעקבות הנאום שהשמיע באוזניו, החליט שהוא מתחיל להכין תוכנית מסודרת למימוש חלום גדול שהיה לו: לעשות תואר אקדמי. ואכן לאחר חמש שנים הגשים האיש את החלום האישי שלו וסיים לימודי תואר דו חוגי בתחום התקשורת והסוציולוגיה. זאת למרות שהגיע מרקע בלא הכנה ובלי בגרויות. ולא רק זאת, הוא השלים את התואר בציון גבוה ובהצלחה יתרה, בתוך פרק זמן שקבע לעצמו. “וזה הרבה בזכות התובנה ההיא שלך!”, הוא טרח לציין באוזניי.

אז בינתיים מימשתי עוד כמה מטרות שהיו חשובות לי, וכפי שתראו כאן בתמונה, מכונית הקדילאק עבר זמנה וכעת יש לי כבר רכב משודרג חדש…

האם רכב חדש זהו פסגת חלומותינו ושאיפותינו? התשובה היא כמובן שלא. אבל הסיפור על הרכב, בדיוק כמו הסיפור של אותו אדם שהגשים את חלומו לתואר אקדמי, משמש במקרה זה כסמל למימוש שאיפות באופן אסטרטגי ושיטתי, כמו גם דוגמה לתגמול הולם על השקעה סיזיפית ועמל ממושך. וכפי שאמר פעם מאמן ההתפתחות האישית הנודע ארל נייטינגייל: “אף פעם אל תוותרו על חלום בגלל שייקח זמן להגשים אותו, הזמן בכל מקרה יעבור”.

הרכב, כמו כל חזון “קטן” אחר, הוא נדבך אחד בתוך חזון גדול מתמשך מצד אחד, ומדיד וקצוב מצד שני, כזה שניתן להגשמה בטווח קצר יחסית. זה לא הרכב עצמו, אלא מה שהוא מייצג: מימוש צעד אחר צעד של תכנית ארוכת טווח עם הצלחות נקודתיות וניצחונות מתוקים לאורך דרך ארוכה ומייגעת לעתים. החזון הגדול במלואו הוא תמיד משהו שגדול מאיתנו, שחורג בהרבה מהפן הגשמי ותכליתו היא הגשמה של היעוד שלנו בחיים, של מה שאנחנו מסוגלים להיות, אם רק נרצה באמת.

הרכב כסמל, משמש לעוד מטרה, הוא משרת כסמל סטאטוס עבור הסביבה: אנשים רואים רכב חדש ומפואר והם מפנימים שיש להם עסק עם אדם מצליח והם מאמינים שהוא מסוגל להוביל גם אותם למחוזות דומים של הצלחה. כך הוא משיג שותפים שיעזרו לו להגיע ליעדים שקבע לעצמו. התחושות האלה של בני הסביבה מקרינים בחזרה אל בעל הרכב שהגשים חלום אחד מני רבים והדבר מעודד אותו להמשיך ולהתמיד במסע ההגשמה והמימוש של חלומותיו ושאיפותיו.

אז תמשיכו גם אתם לחלום ולשאוף ליותר. ואל תשכחו להכין תכנית מסודרת, כולל יעדים מדידים, לכל חלום שחשוב לכם להגשים, בדרך להגשים את הייעוד הגדול שלכם.

רוצים לדעת כיצד לבנות נכון את הייעוד של העסק? חשוב לכם לגבש אסטרטגיה שיווקית נכונה? מרגישים שאפשר לשפר את ההתנהלות בעסק? אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עת ולקבוע פגישת ייעוץ, במהלכה תוכלו לשמוע על אסטרטגיות לפיתוח העסק ודרכים לפריצת מחסומים המגבילים את התפתחות העסק, ולזינוק של העסק שלכם קדימה! 

לשירותכם

דוד גלפרין- יו”ר ובעלים

050 – 6658490

David Galperin

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017