ההזדמנות של משבר הקורונה:
זה הזמן לשלוט במחשבות שלנו ולהחליט במה להתמקד

היכולת להתמקד בדברים החיוביים ובמחשבות אופטימיות, זה מה שמבדיל בין אנשי עסקים מובילים לבין כל היתר * בחרנו לשלוט במחשבות שלנו ולהתמקד בחיובי? ביום שאחרי המשבר, נמצא את עצמנו בעמדת יתרון על כל היתר * משבר הקורונה כהזדמנות לצמוח ולהשיג יתרון מובהק

מהלך השבועות האחרונים, החדשות העוסקות בנגיף הקורונה שולטות בכל ערוצי התקשורת. זה תופס אותנו בעדכוני החדשות בעיתון, בטלפון הנייד, במחשב, בתיבת הדואר האלקטרונית, וכל הסביבה שלך כנראה מדברת על זה.

אבל הרבה יותר מההיבט הבריאותי של הנגיף עצמו,  מעניין מה קרה בעקבות התגובות אליו: שוק המניות נפל, מדינות שלמות מסוגרות ונעולות, אירועי פנאי בוטלו כליל, ומיליוני ילדים יושבים בבית ולא הולכים לבית הספר. בארצות הברית ובאירופה, הפאניקה שנוצרה בשל עליית שיעור הנדבקים בנגיף הביאה להתנפלות על חנויות, כך שאפילו מדפי נייר הטואלט ריקים. התעריף על בקבוקון לחיטוי ידיים עומד על פי עשרה ממחירו הקמעונאי בימים כתיקונם.

חלק משמעותי מההתנהגויות הללו מונעות על ידי רגש אחד בסיסי: פחד. פחד הוא רגש טבעי המסמן איום פוטנציאלי לביטחונכם הפיזי או הרגשי. אלא שפחד שאינו מתבסס על עובדות מוצקות – מוביל להתנהגויות שליליות ולקבלת החלטות לקויה.

 אז איך נוכל להימנע מקבלת החלטות על בסיס פחד?  או גרוע מכך, לחיות באופן תמידי במצב של פחד?

כפי שאומר המנטור הנודע טוני רובינס, יש שלוש החלטות שכולנו מקבלים מדי רגע בחיינו, והראשונה היא: במה אני מתמקד? מה שאנחנו בוחרים להתמקד בו משפיע על כל חיינו.  כל מה שאנחנו מתמקדים בו, אנו מרגישים – בין אם זה נכון ובין אם לא. 

אז במה אתה בוחר להתמקד? האם אתה נותן במודע לתקשורת הכללית ולתרבות הפחד והחשש להיות במרכז הפוקוס שלך? או שאתה, כפי שהמנטור ג’ים רוהן מכנה זאת, “עומד על המשמר בפתח דעתך”?

הפירוש של עמידה על המשמר אינו לחיות בבועה או להתעלם מהמציאות בה אתה חי – זה פשוט אומר לקבל החלטות מודעות לגבי מה אתה מוכן להקדיש זמן, מרץ ומאמץ.  בזמנים אלה עלינו לזכור לעמוד על המשמר ולהתמקד בחיובי. אם אנו לא ממשמעים את הפחדים שלנו ושולטים במה אנו בוחרים להתמקד, הסביבה תעשה זאת בשמחה עבורנו…

תנאי החיים לא קובעים את גורלנו, מה שאנו בוחרים לשים במוקד העניינים הוא זה שמשפיע באמת על חיינו. לא משנה במה אנו מתמקדים, אנו מרגישים – בין אם זה נכון ובין אם לא. אם ברגע זה אתה מתמקדים ברעיון ש”הכלכלה קורסת, זה נורא!”  אתה תרגיש נורא לגבי המצב הכלכלי שלך והמעשים שלך בתחום יהיו נגזרת של פחדים וחששות.

אנו נמצאים כרגע בתקופה ייחודית בה נפח הפחד והחששות עולה. אם אנחנו לא חושבים בעצמנו באופן מודע ויזום, אנו נותנים למישהו אחר להכתיב לנו במה למקד את המחשבות ואת הכוונות שלנו. זה בידיים שלנו, או יותר נכון במחשבות שלנו…

אבל מה יקרה אם נעביר את המוקד למקום הרצוי לנו? מה יקרה אם נאמר: כולם מפחדים ומתחרפנים! זו תקופה מושלמת עבורנו לנקוט בגישה אחרת וחיובית, כפי שאיל ההון וורן באפט אומר: “בזמן שאחרים נבהלים מכותרות- אתה אל תיבהל”. אם יש לנו אומץ להתעלם מנביאי הזעם, ההזדמנויות הטובות ביותר מגיעות דווקא בזמנים של פסימיות מקסימלית.

אם היינו מתמקדים ביתרון זה, כבר היינו מרגישים ממש אחרת. נזכיר שוב: מוקד = הרגשה. ברגע שאנחנו מתמקדים במשהו אנחנו נותנים לזה משמעות. לא משנה האם זה סוף או התחלה, ברכה או קללה, המשמעות שאנחנו מחליטים לתת לסיטואציה היא זו ששולטת במה שאנחנו מרגישים. ומתוך ההרגשות שלנו – מגיעות כל הפעולות שלנו. אז עלינו להחליט: 1. במה להתמקד. 2 מה זה אומר עבורנו. מה אנחנו הולכים לעשות בקשר לזה.

בבואנו לצרוך חדשות ואקטואליה- נבדוק: האם אנו צורכים חדשות טובות על כל הדברים המרהיבים והנפלאים שקורים? על דברים מיוחדים שאנשים עושים היום? הלוואי, אך יותר סביר להיתקל בכותרות שמטלטלות אותנו, במטרה לקבל את תשומת ליבנו היקרה. וכלי התקשורת מתמודדים עם המסך בכיס שלנו, במדיה החברתית, בטקסטים ובהתראות בכל רגע במשך היום. אבל אנחנו יכולים להחליט שמלבד המינימום הדרוש לנו, אנחנו צורכים רק תכנים חיוביים ואופטימיים!

ושוב לאמירתו של ג’ים רוהן מלמד את שומעי לקחו: “כל יום, עמוד על המשמר בפתח מצבך”. אתה לבד מחליט אילו מחשבות ואמונות אתה נותן לחיים שלך!  במה להתמקד, האם לחוש מתוסכל וכועס או נרגש ומלא הודיה, מקולל או מבורך.

בזמנים אלה עלינו לזכור לעמוד על המשמר. אם אנו לא נשמעים לפחדים שלנו ושולטים במיקוד שלנו, אנחנו נצא מחוזקים ובעמדת יתרון על אחרים. אנחנו נחליט! זה בדיוק מה שמבדיל בין אנשי עסקים מהליגה המובילה לבין כל היתר. 

מרגישים צורך להתייעץ לגבי העסק שלכם? רוצים לדעת כיצד לשמור בימים אלו על העסק שבניתם בעשר אצבעות? אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עת ולקבוע פגישת ייעוץ בטלפון או בשיחת וידאו, במהלכה תוכלו לקבל יעוץ עסקי מקיף, לשמוע על רעיונות לשיתוף פעולה, אסטרטגיות לשמירה על העסק ופיתוחו דווקא בימים אלו, כמו גם דרכים לפריצת מחסומים המגבילים את התפתחות העסק ולזינוק של העסק שלכם קדימה! 

לשירותכם

דוד גלפרין- יו”ר ובעלים

050-6658490

 David Galperin

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017