כך תשמרו על שיווק העסק בימי הקורונה

הקורונה משפיעה על העסק שלכם? מרגישים חוסר וודאות? מתברר שהתקופה הזו יכולה להיות הזדמנות מצוינת לקדם את העסק שלכם ולהגדיל מכירות.

הנה לדוגמה: יש לכם מוצר שמתאים לאנשים שיושבים בבית כל היום? זה הזמן לשווק אותו במלוא העוצמה. פייסבוק וגוגל, למזלנו, עובדים כרגיל. לפניכם טיפים לתקופה הזו. 

כלכלנים ואנליסטים  טוענים כי התקופה הזו תאלץ אותנו להתקדם לדיגיטציה מואצת במיוחד של הכלכלה, עם דגש על סחר ומכירות האונליין. בתקופת זו של בידוד והתכנסות, ניאלץ כולנו להזמין יותר שירותים ומוצרים באונליין. ניסיון העבר מלמד כי לאחר ששינויים כאלה ארעו והצרכנים התרגלו לטכנולוגיה חדשה, הגלגל לא נוטה לחזור לאחור. אז אם עוד לא עשיתם זאת, זה הזמן. התחילו למכור באינטרנט עכשיו – הלקוחות שלכם נוהרים לשם! 

הלקוחות מבטלים? מרגישים האטה בביקושים? התפנה לכם זמן יקר, נצלו אותו להגדלת המכירות! עשו סדר במחסנים או בשרת שלכם, תלמדו מיומנות הקשורה לתחום שלכם, פנו לייעוץ העסקי שתמיד רציתם או השקיעו והקימו את אתר התדמית / מכירות שתמיד דחיתם כי אין לכם זמן. המשבר יחלוף ויחד איתו יחזרו ההזמנות והפעם בביקושים גבוהים במיוחד, בדיוק כמו שחלמתם תמיד. כולנו נרצה להשלים את החופשה שלא הספקנו לצאת אליה, לצאת למסעדה, או לקיים את האירוע שדחינו, התכוננו לרגע הזה!

קיימו שגרה- במקום להתמקד במה שאין ביכולתכם לשנות, התעסקו במה שאתם יכולים. הקפידו על שעות השינה וסדר היום הרגיל שלכם, קיימו את הפגישת שתכננתם בפגישה מקוונת, גם אם פתאום נראה כאילו הם שייכים לעתיד רחוק, ועשו הכל בכדי לקיים שיגרה רגילה ככל הניתן. מעבר לתועלת שהדבר לשימור הפרודוקטיביות שלכם, השגרה תסייע לכם להתמודד עם המצב, וסטטיסטית, לחץ ודאגה מסוכנים לא פחות מהקורונה.

התייעלו- חיסון לקורונה עדיין אין, אבל את העסק שלכם ניתן לחסן! חדדו את התוכנית העסקית שלכם, קצצו בהוצאות מיותרות, שפרו את תהליכי הגביה שלכם, העבירו שירותים למיקור חוץ- כל הפעולות הללו ישפרו את החוסן שלכם, ויספקו לכם עסק יציב שיודע להתמודד עם “ברבורים שחורים”.

שתפו פעולה- אתם לא היחידים במשבר! ההוצאות חונקות אתכם? אולי זה הזמן להתמזג עם המתחרים? אולי זה הזמן להציע ללקוחות או לספקים שלכם שירותים בברטר? שאלו את עצמכם, איזו תועלת אתם יכולים לתת לשחקנים האחרים בשוק, ואיזו תועלת לא כספית בהכרח תוכלו לקבל מהם בחזרה.

נאלצתם להוריד פרופיל? שמרו על קשר עם הלקוחות שלכם- שלחו להם ניוזלטר, וובינר ייעודי, סרטוני הדרכה בתחום ההתמחות שלכם- כל מה שנותן ערך ללקוחות שלכם. כל זאת ייזקף לזכותכם ביום שאחרי המשבר.

חישבו בשביל הלקוחות שלכם- מדד הפאניקה הלאומי בנסיקה, ולפעמים כל מה שהלקוחות שלכם צריכים זה את העצה המקצועית והשקולה שלכם. הצביעו בפניהם על ההזדמנות הייחודית בשבילם, ולוו אותם במה שהם צריכים, גם אם זה חורג מתחום ההתמחות שלכם. זה ישתלם!

ערבות הדדית- הכי חשוב, זוהי תקופה מעולה לכולנו להיזכר שאנו כולנו חלק משוק אחד: שגשוג של האחד משפיע על האחר, וכן ההיפך: האטה של האחד יוצרת תגובת שרשרת שמשפיעה במעגלים רחבים מאוד. זוהי תקופת מבחן לכולנו גם באופן בו אנו מתייחסים לעובדים שלנו, ולשותפים העסקיים שלנו.

אנחנו כאן אתכם לכל שאלה ולכל צורך. רוצים שנחשוב יחד על ההזדמנות שלכם? דברו איתנו!

 דוד גלפרין David Galperin

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017