החזרה לשגרה - הזדמנות לבדוק את ניהול העסק והביצועים

בימים אלו, בהם בעלי עסקים מתחילים לחזור לשגרה עסקית מלאה, זה הזמן לעצור לרגע ולהקדיש מעט זמן לבדוק את צורת הניהול שלנו ולהבין האם אכן אנו מנהלים את העסק כפי שנדרש מניהול עסק, באופן שמצעיד את העסק שלנו על דרך המלך ועל מנת למקסם את הפוטנציאל הרווחי שלו.   

מחקרים מצביעים על כך שאחוז האנשים שאינם מצליחים לבצע תפקידי ניהולי בשל חוסר כישרון או חוסר ידע, אינו עולה על 20% כל היתר, כלומר 80%  מהנסקרים נכשלו בתפקידם מסיבות אחרות: בגלל עצלנות / פחד/ טראומות/ חרדות/ תחושות קנאה וכדו‘. 

כל הסיבות הללו הינם חסמים רגשיים שניתן לטפל בהם ולמנוע מהם מלהיות הגורם שמעכב אותנו מלהתקדם.

אז מה הופך בעל עסק למנהל עסק מקצועי? מהם הקריטריונים הנדרשים ממי ששואף לנהל עסק ולהפוך אותו לרווחי באופן מקסימלי

לפניכם מספר כללי אצבע פשוטים ובהירים, שבאמצעותם תוכלו לבחון את עצמכם ולהעריך עד כמה אתם עונים לקריטריון של מנהל עסק יעיל ומקצועי:

 

ביצוע: ניהול זה לקחת משימות, כולל משימות שאדם ממוצע לא מסוגל לבצע אותם, ולגרום להם פשוט להתבצע, בכל דרך אפשרית

למידה: לא ניתן להשתפר  בניהול ללא למידה מעשית. חלק בלתי נפרד מלמידה מעשית זה לבדוק כל כישלון ולהבין כיצד אני כמנהל יכול לפעול אחרת, לא רק מה האחר יכול ללמוד

סמכות: הסמכות חיונית לניהול הצוות. סמכות לא מקבלים וגם לא לוקחים מאחרים, אלא מרוויחים אותה ביושר מהסביבה, לאחר עבודה מאומצת והצגת קבלות של עשיה. בדומה לכבוד שלא ניתן לקחת, רק לקבל.

מדד ההצלחה: כידוע, ההצלחה אינה אבסולוטית, לא תמיד היא נמדדת בנתונים מוחלטים ולא מה שאני חושב שזו הצלחה, זו אכן הצלחה. אני יכול לחשוב על פעולה שלי כמוצלחת, אבל במבחן התוצאההניתוח הצליח, אבל החולה מת“. הצלחה זה מה שנחשב אצל הדרג הניהול הגבוה מעליי. אם אני הואהדרג הגבוה“, אזי הדרג הגבוה מעליי הם הלקוחות! והתגובות שלהם בהחלט רלוונטיות למדד ההצלחה של הפעולות שלו בעסק.

מדד ההשתדלות עשיתי כל מה שאני יכול וכל מה שניתן לעשות“: האם אכן כך? לפעמים כשאנחנו בודקים ומבררים לעומק מה באמת ניתן לעשות כדי להוציא לפועל ולבצע מטלות הנחשבות מורכבות וקשות לביצוע, אנו מגלים שניתן לעשות הרבה מעבר למה שהיה נדמה לנורק צריך להפעיל את הראש ולהיות יצירתי ובעל יוזמה.

אי נעימות: האמירהלא נעים לילגמרי לגיטימית כשהיא נשמעת מפיו של ילד ואפילו מבוגר, אך לעולם לא יכולה לצאת מפיו של מנהל. כמנהלים, מובן שאנחנו צריכים להיות רגישים ומתחשבים, אבל המישור האישי לא יכול לנהל אותנו בקבלת החלטות. בניהול מכל סוג, כולל ניהול עסק, לא ניתן להימלט ממקרים של אי נעימות, הטבע האנושי על מגרעותיו נוכח בעולם העסקי ואנחנו צריכים לדעת להתמודד איתו ולא לחמוק ממנו. בסופו של דבר זו תחושה הכפופה לבחירה אישית: בחירה בין אי נעימות מול אדם כלשהו לבין כישלון בביצוע המשימה

בלי הסברים: להסביר ולנמק מדוע העסק או המיזם לא הצליח זהו תפקידו של מערך הדוברות והיחצ, לא של מנהל. מנהל צריך לבצע או לחילופין לתקן ולשפר ולייעל. הסברים ותירוצים יש להשאיר לאחרים.

בלי השערות: הנחות והשערות הן מתפקידם של אנליסטים ואנשים העוסקים במדעים. התפקיד של מנהל זה לבדוק ולברר באופן ישיר ולא להניח ולהוכיח. לדוגמה, אם הלקוח לא מרוצה מהשירות, על המנהל לבדוק באופן ישיר את הסיבות לכך ולא להניח השערות. ואם אצל אחד העובדים נראה משהו  לא כשורה במצבו אישי, במקום לשער מה עובר עליו, מומלץ למנהל לברר זאת באופן ישיר מול העובד.

בלי לייעץ: להסביר וליעץ מה צריך לעשות, זהו תפקיד של יועץ עסקי, כלכלי או שיווקי, לא של מנהל. מנהל צריך לבצע.

מרגישים צורך להתייעץ לגבי העסק שלכם? 

רוצים לדעת כיצד לשמור בימים אלו על העסק שבניתם בעשר אצבעות? 

אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עת ולקבוע פגישת ייעוץ בטלפון או בשיחת וידאו, במהלכה תוכלו לקבל יעוץ עסקי מקיף, לשמוע על רעיונות לשיתוף פעולה, אסטרטגיות לשמירה על העסק ופיתוחו דווקא בימים אלו, כמו גם דרכים לפריצת מחסומים המגבילים את התפתחות העסק ולזינוק של העסק שלכם קדימה! 

 

לשירותכם

דוד גלפרין- יו”ר ובעלים

050-6658490

 David Galperin

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017