בחן את עצמך, תחושת רעב בתקופות משבר

דוד גלפרין - יו''ר גיל גרופ

דמיינו לכם עולם יפה שבו כולם חופשיים, עסקים פורחים, אנשים מחייכים, מטיילים, מחבקים והשמש זורחת. עכשיו תפקחו את העיניים. האם זהו אותו עולם? לא! משהו השתנה, אנחנו וכל העולם הסובב אותנו חי בשגרת מחלת הקורונה…ועוד קוראים לזה שיגרה.

מי דמיין בכלל שאנשים יעטו מסכות, יפסיקו לצאת לחופשות בארץ ובחו”ל ,ילמדו בקפסולות, יכנסו לבידוד והסגר.

אכן זהו וירוס המטיל אימה וגורם לנזקים במגוון תחומים , ולמרות כל ההשקעה הרבה, פתרון אמיתי לאנושות הדואבת לא נראה באופק.

יש פחד והוא טבעי אך לא בהכרח שלילי, פחד היא תכונה הכרחית העוזרת לאנושות לשרוד ולהתקיים אלפי שנים.השאלה הגדולה היא: מהי השפעת הפחד?

לעיתים אצל אנשים מסוימים, הפחד גורם לחרדות ודיכאון והדבר מוביל בסופו של דבר, לשיתוק, חוסר רצון לפעילות ועצירת העשיה היומיומית גם אצל אנשים שהיו רגילים להיות נמרצים ויצרניים.

הדבר לא נכון אצל כולם. בהחלט ישנם אנשים שלמרות הפחד והחששות ממשיכים לפעול, לעבוד, לייצר כתוצאה מאנרגיה חיובית המפעמת בהם בכל עוז. 

כך נוצר המצב שבעלי עסקים רבים ממשיכים להפעיל את העסק תוך הסתגלות מרשימה, למצב המורכב שנוצר.

רעב כל הדרך להצלחה

ישנם שני מנועים רבי עוצמה, הפועלים באותם אנשים שלא ויתרו וממשיכים במרץ לפעול.

הראשון, הוא המנוע הפנימי, הנפשי אשר לגמרי נמצא בשליטת האדם ורק הוא מגדיר עוצמתה וחוסנה. ברצותו יכול להגבירה וברצותו יכול להחלישה. 

עברתי לאחרונה ליד בית עסק שהיה פתוח חי ותוסס בתקופת הקורונה בה עסקים הולכים ונסגרים. שאלתי את בעל העסק, איך זה קורה? מהו הסוד שלך?

והוא ענה לי במשפט אחד שהשאיר אותי ללא מילים: 

” דע לך, ידידי, שכל התכונות שעזרו לי להיות בעל עסק מצליח, הן אותן תכונות שעזרו לי להתגבר על כל משבר” 

תכונות כגון: תשוקה, עמל, דחיפה לשיפור מתמיד, התמדה, עקשנות חיובית, מיקוד ביעדים ועוד. תכונות אלו מקדמות את האדם לעבר ההצלחה וניתן להשתמש בכוחן האדיר גם בעיתות משבר, חוסר ודאות ואתגרים.

אותם האנשים שהפחד משתק אותם חוו על בשרם חוויות קשות, כאב ותסכול ולכן ויתרו, הרימו ידיים, זהו מנגנון ההגנה שלהם על מנת להימנע מאותה תחושה נוראית פעם אחר פעם. 

עצירת הפעילות עדיפה בעיניהם, והם רואים בדפוס התנהגות זה, את הדרך הטובה ביותר להתמודד עם האתגר.

מי שלא נכנע לפחד אלו אותם אנשים שבחרו מרצון להגביר בתוכם את העוצמה הפנימית. מה יש באותם אנשים שאין באחרים? מהו אותו כוח עצום המניע את עוצמתם הנפשית? 

במילה אחת: רעב

רעב הוא תשוקה בלתי נדלית של אנרגיה ורצון לפעול להצלחה, למלא את החסר, לספק את הצורך, זה מה שגורם לנו לעשות הכל, על מנת להשיג מזון בגדים וכל הנצרך לקיומנו כבני אנוש. החשק לחיות את החיים בצורה מלאה, למקסם את היכולות שלנו ולהגשים בפועל את כל החלומות שלנו.

התחלת לנסוע – מהו היעד המבוקש?

ראיתם פעם ירי בחץ וקשת? מאמץ גדול מושקע בנתינת כוח דחף גדול לחץ, על מנת שיגיע כמה שיותר רחוק ובסופו של דבר יפגע במטרה בצורה מושלמת. אך מה קורה במצב שהיורה עצמו לא יודע בכלל מהי המטרה? לאן הוא יכוון את כל הכוח העצום שלו? לחלל הריק?

אחד מסודות ההצלחה הוא ללא ספק, הגדרת היעדים והמטרות, והשאיפה לכבוש אותן.

אדם שהגדיר ייעוד בחיים, יש לו סיבה וטעם לחיות ,לפעול, יש לו דרייב אדיר להגיע ליעד.

המטרה שמניעה את האדם, בצורה החזקה ביותר, לפעול, כוללת מעבר לסיפוק אישי, גם נתינה לזולת, ניצול הכשרונות והכוחות לטובת אחרים.

מטרה זו תניע את האדם לפעול גם במציאות מורכבת ולהתגבר על קשיים ומכשולים בדרך, אפילו משבר נורא כמו מגיפה קטלנית.

הם ימשיכו ללא עצירה עד להשגת היעד והצלחה מלאה, בחיים, בעסקים, במשפחה בקהילה, ובכל מקום.

אם כל אחד מאיתנו יחפש וימצא את המנועים הללו, את החיבור הפנימי שלו ,אל נקודת הטוב שבו , שבעזרתה הוא יוכל לסייע ולתרום לחברה , ללא ספק נוכל להתקדם ולעבור גם את המשבר הנוכחי וגם את המשברים שיבואו עלינו בעתיד.

אני כאן איתכם ואשמח לסייע ולעזור ככל הניתן, לכל אחד, להתקדם ולפרוץ את כל המחסומים. ביחד נעבור את זה ונגיע להצלחה, אושר והמשך עשייה ברוכה, למעננו ולמען הכלל.

לשירותכם

דוד גלפרין- יו”ר ובעלים

050-6658490

 David Galperin 

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017