פינת קפה תעשה אותם מאושרים?

דוד גלפרין - יו''ר גיל גרופ

מצמיחים עובדים מאושרים

נתון מדהים הראה שעובד מאושר מתפקד טוב יותר במקום העבודה ב 30%-80% .עובד השמח במקום עבודתו לא ישנה אותו בקלות וישאר בו במשך תקופה ארוכה יחסית, הוא ודאי לא יחשוב אפילו, לגרום נזק או חס ושלום לגנוב מהמעביד שלו. 

בעבר נהגו לחשוב, שגורם השכר הוא המרכיב החשוב ביותר במדד האושר של העובדים בעולם. 

סקרים שנעשו בשנים האחרונות, מפריכים הנחת יסוד זו וקובעים את מרכיב השכר במקום 5 בלבד בדירוג האושר של העובדים.

אחרים מדברים דווקא על תנאי העבודה כגון: ארוחות, עמדות עבודה נוחות, פינת קפה מפנקת, משרד מעוצב, ציוד מתקדם, מתנות לחגים ועוד. כל זאת טוב ויפה ועוזר מאוד בגיוס עובדים. ללא ספק, אנשים רבים נמשכים לשכר גבוה ותנאי עבודה מפנקים, אך כל זה לא גורם להם לאושר למשך זמן רב במקום העבודה.

אנשים המעורים בתחום גיוס עובדים, מצביעים על השקעה של משאבים רבים במטרה למצוא עובדים איכותיים. התהליך ארוך ומורכב וכולל: סינון מועמדים לתפקיד, הטמעה של העובד בסביבת העבודה, התאמה לעבודה עם הצוות הקיים, התאמה לדרישות התפקיד ועוד פעולות שצריך לבצע על מנת שהעובד יתן ערך אמיתי לחברה.

עובד שלא השקיעו בו ולא עבר תהליך איכותי, כנראה שלא יתן את התפוקה המתבקשת וכך בסופו של דבר העסק לא יגיע למיצוי פוטנציאל הרווחים שלו. מסיבה זו חשוב להשקיע בעובדים ולתת להם להיות מאושרים במקום העבודה.

כבני אדם, מה גורם לנו אושר?

אחת השאלות המשמעותיות בחיי האדם היא ללא ספק השאלה מה עושה אותנו מאושרים? יש החושבים שדברים גשמיים הם הגורם מספר 1 לאושר. הבעיה היא שדברים פיזיים כגון : רכוש, מכוניות, חפצי יוקרה אוכל גורמה, מוגבלים מאוד בכמות שאדם יכול לצרוך מהם ובהנאה שלו מהם. לאחר ההנאה המיידית, לעיתים, ישנה תחושת ריקנות גדולה. שימוש מוגזם בהם עלול לגרום אף לבעיות: גופניות ונפשיות כאחד.

לפי מחקרים שנעשו ברחבי העולם, ישנם 2 דברים שגורמים לאדם אושר בר קיימא, כזה שלא מתפוגג ברגע:

1.תרומה וסיוע לזולת 

במחקר שנערך בקרב 3000 משתתפים, נמצא ש-95% מהמשתתפים, מרגישים טוב כשהם עוזרים לאחר.

רבים מעידים ששום דבר בעולם לא העניק להם את מידת הסיפוק, שמעניקה להם העזרה לזולת, וגם המדע תומך בכך. מדענים העוסקים בחקר המוח גילו, שהמוח שלנו מחווט כך, שהוא מעניק לנו ‘פרס’ על פעולות של חמלה, של אדיבות ושל נתינה, במסגרת התנדבות קבועה או עזרה מזדמנת. למעשה, נראה שככל שאנו עוזרים יותר, אנו מיטיבים, לפני הכל עם עצמנו.

2. צמיחה והתפתחות תמידית. כאן אנחנו כמעסיקים יכולים להיכנס לתמונה ולהפוך עובד לעובד מאושר.

אחד הגורמים, לאדם לאושר תמידי בחיים צמיחה והתפתחות אישית. ללא ספק צמיחה ופיתוח של העובדים במקום העבודה, היא השיטה היעילה ביותר, המקדמת את שביעות הרצון של העובדים במקום העבודה.

מעסיקים רבים, מתחבטים בשאלה איך לעשות זאת בפועל? 

ובכן מומלץ לפעול ב 2 מישורים:

  • מחוץ לחברה –  תמיד לחשוב איך ניתן להעלות את רמתם המקצועית של העובדים, על ידי: 
  1. עידוד עובדים ליציאה ללימודים מחוץ לארגון (קורסים)
  2. פיתוח של השתלמויות מקצועיות
  3. שליחה לכנסים ותערוכות בארץ ובעולם.
  • בתוך החברה  – נתינת הזדמנות להתקדם לתפקידים בכירים יותר והעצמה אישית על ידי נתינת מטלות ומשימות, מורכבות ומתאגרות יותר, ממה שהעובד רגיל אליו ביום יום.

ארגון שישכיל להשקיע ולתת לעובדיו לחוות צמיחה והתפתחות מתמדת יזכה לעובדים טובים יותר, נאמנים יותר, שיתנו את הלב והנשמה עבור החברה ויתנו תפוקה מרשימה ביותר.

דווקא עכשיו, בתקופת משבר התעסוקה, בתקופה של אי ודאות המביא עובדים רבים לפחדים וחששות, זה הזמן הכי טוב לתת ולהעניק לעובדים תחושה טובה של ביטחון, יציבות ותקווה לעתיד מקצועי טוב יותר.

כבעל ניסיון רב שנים, בהעסקת עובדים מאושרים, אשמח להיפגש על כוס קפה ולסייע גם לכם, למצוא את הדרך העסקית להשקעה משתלמת בעובדים שלכם.

 

לרשותכם תמיד

דוד גלפרין- יו”ר ובעלים

050-6658490

 

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017