נעים להכיר או חבל על הזמן? תלוי רק בך!

דוד גלפרין - יו''ר גיל גרופ

אולם מלא מפה לפה הס בקהל…זה מתחיל. הוא עולה לבמה בביטחון מופגן ומתחיל את הפרזנטציה העסקית המוצלחת ביותר בהיסטוריה! כך לפחות היה כתוב במודעות שהופצו ערב הכנס. הקהל יושב מרותק לכסאות במשך שעות וממשיך לשבת בשקט גם כשירד מהבמה.

התוצאות לא איחרו לבוא… מעט מאוד הזמינו את המוצר המהפכני, חלק גדול מהקהל פשוט נרדם ומי שלא, פשוט היה תקוע ולא היה יכול לצאת (למרות שמאוד רצה).  מסתבר שהעברת פרזנטציה זה לא משחק ילדים.

מי שבקיא בתחום העברת מצגות ופרזנטציות מצליח בכל פעם מחדש ומי שעדיין לא, מוזמן להמשיך לקרוא….

 מהי בדיוק “פרזנטציה” ? ובכן, אנשים שונים מגדירים באופן שונה את המושג:

 “כל דרך בה אני מעביר את המסר ” 

“העברת מסר, רעיון או מידע בדרך זכירה ואפקטיבית  ” 

“העברת מסרים והופעה מול קהל”

 “דרך להעביר מסר מכירתי לקבוצת יעד ספציפית  “

ההגדרה הכוללת ביותר של פרזנטציה היא :  

“כל פעם כשאתה מדבר מול קהל במטרה לשכנע, להשפיע או להרשים לשכנע אנשים לעשות משהו , להשפיע על הקהל לאמץ רעיון, לשנות התנהגות”

כללי הזהב בהעברת פרזנטציה מנצחת

מסקרים שנעשו בנושא עולים מספר חששות בקרב אנשים הבאים להרצאות הכוללות פרזנטציה. הם שואלים את עצמם לא אחת האם זה לא יהיה בזבוז זמן וכסף? ההשקעה מצדיקה? האם ההצעה שמציעים לי רלוונטית עבורי? תהיה לי תועלת מכל הסיפור?  

על מנת באמת להפריך את כל החששות חשוב להתכונן מראש. על הפרזנטציה להכיל את המרכיבים הבאים:

  1. מבוא קצר שבה מסכמים את כל המהות במשפט קצר
  2. הסבר מה הולכים להשיג במהלך ההרצאה \ סדנה
  3. מפת האוצר
  4. הודאה והערכה לקהל
  5. לפרט למה ניתן להשיג את התוצאה המיוחלת דווקא ממני
  6. בקשת רשות להצגת העניין
  7. מהות ההצעה
  8. תשובות לשאלות הקהל

הבה נפרט מעט על כל שלב :

מבוא קצר – הדקות הראשונות קריטיות להמשך ההרצאה משפט תמציתי ומנומק המסביר על המהות ועל מה הולך להיות מעורר ציפייה להמשך והפנמת הדברים בצורה טובה יותר.

מה משיגים? נוסחה פשוטה המתאימה לכלל האנשים בעולם שמחפשים לעשות שינוי ולשפר את החיים שלהם:

מה אני רוצה להשיג? >>> הפגת החששות הכרוכות בהשגת הדבר >>> תוך כמה זמן אשיג את המטרה

ניקח דוגמה פשוטה: דיאטה

כותרת לסדנה: איך להוריד 10 ק”ג תוך 30 יום בלי לוותר על ארוחה טובה

מפת האוצר – מונח בתחום הכנסים. חשוב מאוד בכל כנס שבו ניתנת הרצאה לקבל רחב ומגוון לשאול שאלה פשוטה – האם יש לכם ניסיון בתחום המדובר? ויש כמובן 3 סוגי תשובות : 

1.אני בעל ניסיון רב – מקצוען

2.מעט ניסיון – התנסות בסיסית בלבד \ חושב על זה 

3.ללא נסיון בכלל

אם נמשיך בדוגמה של דיאטה אז אנשים יאמרו ניסיתי כבר המון דיאטות או  חשבתי על זה וניסיתי פעם אחת או אף פעם לא ניסיתי

למה חשוב לשאול? כי אנחנו רוצים להעביר את המסר שההצעה שלנו מתאימה לכולם השיטה שלנו תוכל לתת מענה הן למקצוען והן לחסרי ניסיון לחלוטין ולכן שווה לכולם להקשיב כי זה רלוונטי לכולם.

הודאה והערכה לקהל – הנחת היסוד היא שזה בכלל לא מובן מאליו שאדם מוכן להקשיב. לכן מאוד חשוב להוקיר ולהודות לקהל על ההשקעה ועל הטרחה לבוא ולהקשיב. זה יכול להיות הערכה על הזמן או על הכסף שהושקע. 

בעיקר אם היתה טירחה מיוחדת כגון : שעות לא שגרתיות, פינוי זמן בתקופת הקורנה או בשעות העומס, הכנה מוקדמת בלימוד חומר או צפייה בסרטון.

למה דווקא אני – יש מלא דגים בים. בטוח שיש עוד המון מומחים מקצועיים בתחום שלי מי אמר שדווקא אני הוא בעל הידע לפתרון הבעיה? זה הזמן להציג את הניסיון שלי בתחום.

על מנת להציג את הדבר באופן מקצועי יש לתת דגש על הנקודות הבאות:

 

  • מומחיות – “יש לי 17 שנים נסיון בייצור דיאטות”  
  • ניסיון – “יצרתי 5 דיאטות לדיאטנים בכירים בעולם”
  • קרדיט – להגיד 3 שמות של דיאטנים או קולגות שעבדתי איתם 
  • חזון –  “הרעיון של דיאטה זה משהו שנולדים איתו ומלווה אותנו  כל חיינו”

בקשת רשות – על מנת לתת לקהל תחושה של בחירה ויכולת קבלת החלטה חשוב לבקש רשות לפני שמציגים את ההצעה שלנו. 

מהות ההצעה – כאן המקום להציג את ההצעה יש לי להציע לכם איך אגרום לכם לשפר את חייכם וכדומה.

תשובות לשאלות הקהל – שאלות תמיד בסוף זה צריך להיות ברור כבר על ההתחלה. הדרך הטובה ביותר להוכיח מומחיות היא באמצעות שאלות ותשובות. כדאי להשאיר בהרצאה זמן לשאלות מהקהל ולעודד אותם לשאול. 

לעיתים, המארגנים מקצים זמן לשאלות ותשובות מעבר לזמן ההרצאה וזה משדר לקהל את המסר שבאמת חשוב לי להקדיש מזמני ולענות להם.

חשוב מאוד להתכונן ולהשקיע מחשבה בבניית והעברת פרזנטציה .פרזנטציה אפקטיבית היא קריטית להצלחה, מגדילה משמעותית את הסיכוי להצליח להעביר מסרים, להביא את המציג לידי ביטוי בעוצמה, להשיג את מטרותיו, ולהביא את הקהל לבצע את אשר המציג מבקש: לרתום את הקהל למצב את עצמו במקום הגבוה ביותר האפשרי.

 

עדיין מתלבטים? מוזמנים לפגישת ייעוץ על כוס קפה וללמוד עוד 

לרשותכם תמיד👍

דוד גלפרין- יו”ר ובעלים

David Galperin

050-6658490

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017