מביעים משאלה? תשאירו את זה ליום הולדת!

דוד גלפרין - יו''ר גיל גרופ

מסופר על יפני אחד שהחליט לחגוג יום הולדת בצורה קצת שונה. מספר הנרות על העוגה לא היה לפי מספר שנותיו אלא לפי קיום ההחלטות, שהצליח להגשים בשנה שחלפה. בכל יום הולדת הוא קיבל על עצמו החלטה לשנות משהו בחיים שלו, בכל פעם שיצליח להגשים החלטה הוא יתקע נר מיוחד על עוגת יום ההולדת ויכבה אותו כסמל להשלמת היעד! 

חבריו ומוקיריו אף פעם לא הבינו, מדוע הביא גפרורים והניח ליד העוגה, אם אף פעם לא היו נרות עליה.

אחד מהזמנים שאנשים נוהגים לקבל הכי הרבה החלטות זה לקראת השנה החדשה, כי הם חשים בסיום של תקופה ומריחים כבר התחלה חדשה. כל אחד מאיתנו מקבל על עצמו החלטה על שינוי בחיים שלו, אבל רובם לא יודעים את הנתון המדהים ש- 95% מההחלטות לא יוצאות בסופו של דבר אל הפועל!

מסתבר שאנשים שקיבלו החלטה התייאשו די מהר ולא עברו יותר מ 15 יום וכבר היה רפיון בביצוע ההחלטה, עד אשר נשכחה בתהום השכחה כמו יתר ההחלטות. הדבר הביא כמובן ליאוש וחוסר רצון לקבל על עצמם החלטות לשינוי בחיים כי “בכל מקרה זה לא יחזיק מעמד זמן רב אז חבל לטרוח בכלל”

מחפשים אושר במקום הלא נכון

על מנת להתחיל ולהבין את הבעיה צריך להבין קודם כל:

מה מביא את האנשים לרצות לעשות שינוי בחיים? 

לנסות לקבל החלטות מלכתחילה ולשנות את דרכם? 

להתנהג אחרת ולהתחיל “דף חדש” ? 

 התשובה פשוטה: אנשים מחפשים אושר! 

הבעיה היא שהם מחפשים במקום הלא נכון. הם חושבים שהשגת חפץ יקר או חוויה מרגשת ועוצמתית ירגמו להם לאושר לטווח ארוך ותחושת סיפוק בחיים אך אין הדבר כך. לפי מחקרים שנעשו בשנים האחרונות במדעי ההתנהגות, דברים מעין אלו לא מספקים אושר לזמן רב. תחושת ההנאה מחזיקה מרגע בודד במקרה הרע ועד לחצי שנה במקרה הטוב.

מה שכן גורם לאושר פנימי עמוק זוהי ההתקדמות ולא השינוי.

שינויים קורים כל הזמן ולא תמיד תלויים באדם: הטבע משתנה ומתחלף ללא הרף יום ולילה עונות השנה תופעות טבע שינויים בגוף האדם וכדומה. השינוי לא מביא הנאה אלא ההתקדמות וההתפתחות. 

מאחורי הקלעים של התפוגגות ההחלטות

מדוע זה לא מחזיר מעמד? מדוע מחליטים ולאחר זמן קצר מתייאשים?

התשובה מפתיעה: אותם האנשים לא קיבלו החלטה אלא הביעו משאלה  ויש הבדל עצום בין השתיים.

הבעת משאלה לא מחייבת את האדם. הוא מפריח לאוייר תקוות וציפיות שאם בסופו של דבר לא יתגשמו, לא נורא, לא קרה שום דבר. הם אומרים לעצמם: “מקסימום ציפיתי,קיוויתי,רציתי וזה לא קרה.

החלטה זה דבר שונה בתכלית.

אפשר ללמוד את זה מהרנן קורטס.

הוא היה מצביא צבאי, שכבש את מקסיקו במאה ה-16, בשליחות ספרד. במהלך הלחימה הקשה שניהל מול האימפריה האצטקית, באיים נידחים, ביצע קורטס מהלך אמיץ ויצירתי, שאפשר לו להפוך את הקרב ולהכניע בזכות כך את האימפריה האצטקית.

בעת שהגיע עם ספינותיו אל החוף, הוא שמע את חייליו מדברים על נסיגה. הוא הבין שאנשיו פוחדים מהקרב והחליט להפוך את הפחד שלהם לדחף לנצח.

הוא ידע שאין כמו הרגע שבו אתה לחוץ אל הקיר ובלית ברירה, אתה נאלץ להחליט אם למוות או לניצחון. 

קורטז נתן פקודה לשרוף את ספינותיו. 

לאחר ששרף אותן, אמר המפקד לחייליו שמהקרב הזה הם יוכלו לצאת – או כמנצחים או בארון מתים. רק חוסר ברירה יגרום להם להילחם בכל הכוח, שהרי אם יובסו רק מוות הוא האופציה.

זה הצליח וחייליו של קורטז ניצחו בכל הקרבות.

הסוד להצלחה בכל החלטה

על מנת להצליח לבצע את ההחלטה שקיבלנו על עצמנו, חייבים להיות בה 3 מרכיבים:

הכרח אמיתי –  החלטה פירושה שדרך אחרת פשוט לא קיימת, משהו אחר לא יכול לקרות. החלטה זה לא משהו שאתה רוצה אלא משהו שאתה באמת חייב (זוכרים את הרנן קורטס?) רק כך ההחלטה יכולה להתממש ולהשאר לטווח ארוך ובסוף להביא לשינוי המיוחל ולתוצאות אמיתיות בשטח.

ריגוש חיובי – החלטות כגון: להוריד במשקל,להפסיק לעשן,לא להיכנס למינוס,לא להפסיד בעסקים לא באמת מצליחות להתממש, למה? כי זה מחייב את האדם לויתורים לדחיית סיפוקים כגון לוותר על מאכלים אהובים או על הרגשת הרוגע שיש בעישון או לא לקנות מוצרים וכו’. הם מחייבים להפעיל במלוא העוצמה את כוח הרצון. כמה שכוח הרצון חזק הוא נשחק לאט לאט, כוחו הולך ופוחת כי אין פה הנאה וכיף רק איפוק, ריסון וצמצום. מה הפתרון? ריגוש חיובי! להתמקד בתוצאות החיוביות שתהיינה בסוף התהליך על הריגוש שבדבר. ריגוש הוא כוח שדוחף ומניע למעשה ולקיום ההחלטה והוא עוזר גם ברגעים הקשים ובכל האתגרים שיש בדרך להגשמת היעד.

מחשבה יוצרת מציאות – תארו לכם אדם שהחליט לקנות רכב מסוג מאזדה וכל הזמן מתמקד בזה. הוא מדבר על מאזדה, חושב על זה,בודק במחירון,משווה דגמים,רואה סרטונים וכל היום מתעסק בזה כל מה שהוא יראה על הכביש זה רק רכבי מאזדה נכון? למה? כי “היכן שמחשבתו של אדם נמצא – שם הוא כולו”. אותו רגש שהביא אותך לקבלת ההחלטה יכול להתפוגג, אלא אם כן תחווה אותו כל יום מחדש, לכן חשוב לחזור שוב ושוב לרגע שבו קיבלת את ההחלטה על ידי דיבור מחשבה והתעסקות עם הדבר. אפילו אם אין לך עדיים תוכנית קונקרטית או ראייה כוללת של כל התהליך עד להגשמת היעד, עצם העובדה שאתה עסוק בזה תניע אותך לפעולות ומעשים, תתן לך אנרגיות להתניע את התהליך ולהתמיד בו זה יכול להיות בפגישת אנשים שיעזרו לך או ישתפו אותך בנסיון החיים שלהם או קריאת מאמרים וצפייה במדיה בנושא שבסופו של דבר יביאו אותך להגשמת ההחלטה באופן מלא

 

זה הזמן להגשים את ההחלטות ואני פה כמובן לכל עצה או סיוע. להצליח או להכשל? החלטה שלכם.

לרשותכם תמיד

דוד גלפרין- יו”ר ובעלים

050-6658490

 

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017