יש לך עסק? לא מאמין!

דוד גלפרין - יו''ר גיל גרופ

בני האדם במהותם הם יצורים קהילתיים. מהי קהילה? קבוצת אנשים שמחבר ביניהם ערכים ואמונות משותפות. גם מדינה היא סוג של קהילה בהגדרתה מחברת אנשים, בצרור של ערכים ודעות משותפות. זהו הבסיס של כל חברה אנושית.

ברגע שיש בסיס משותף רחב,קורה דבר מדהים: נבנה אמון בין אחד לשני. אמון הוא יותר עניין של תחושה מאשר הגדרה. 

אין רשימה של פעולות שבהכרח יוצרות אמון. גם אדם שמקיים את המילה שלו ומגשים, את כל מה שהבטיח לא תמיד משיג אמון. גם חבר טוב, שלעיתים אכזב והפר את המילה שלו חברו ימשיך לסמוך עליו למרות זאת והאמון יימשך. לעומתו אדם זר אם פעם אחת לא יעמוד במילה שלו הוא יפסיד את האמון שנתנו בו.

אנשים חייבים נוכחות של אמון, בסביבתם הקרובה. אמון בין אנשים, גורם לאדם תחושת ביטחון והוא יכול להעיז יותר,לנסות דברים חדשים, להתפתח, לצמוח לשנות דברים, כי הוא יודע שברגע שמשהו ישתבש, תהיה לו התמיכה והסיוע מהאנשים סביבו.

אמון הוא צורך קיומי! בסופו של דבר האדם הוא לא היצור הכי חזק בתבל, אם אדם ירצה להתמודד עם טיגריס הוא כנראה יפסיד. 

כפועלים בקבוצה כאיש אחד ומשתפים פעולה יכולים להביס כל אתגר שנקרה בדרכנו.

זהו הבסיס לכל עבודה קהילתית, זוהי המהות של הקמת חברה פעילה. אין עניין לאלץ כל אדם, להצטיין בכל תחום, אלא לקחת את החוזקות, של כל אחד, להעצים אותם, להיעזר אחד בשני כך שכל אחד משלים, את החסרון של חברו.

זה לא אומר בהכרח, שאם תיקח אדם, שיעזור לך במה שאתה פחות טוב בו  ותעבדו יחד, ישרור בניכם אמון. האמון לא נוצר בהכרח, תוך כדי עבודה משותפת , אלא בחלוקת אמונות ודעות משותפת.

 

מחפשים את הדומה לנו גם בסוף העולם 

על מנת לחדד את העניין נביא דוגמה: חלק גדול של קוראי הניוזלטר שלנו גרים בירושלים האם זה אומר בהכרח שכולם חברים? לא ממש. 

לעומת זאת, ששני ירושלמים, מגיעים לצפון ונפגשים באקראי, יש מצב שתתפתח ביניהם שיחה חמה ולבבית. 

בכלל, אם 2 ישראלים נפגשים במקום מרוחק בחו”ל, כבר נוצרת ביניהם תקשורת חיובית ורצון לפתח שיחה אחד עם השני.

כשאנחנו נמצאים במקומות מרוחקים, תמיד נחפש אדם שחולק את איתנו אמונות וערכים משותפים  לשלנו. זה חלק ממנגנון ההישרדות הטבוע בנו מדורי דורות.

כך גם במקום העבודה, יותר נעים לנו לעבוד בסביבת אנשים אנו שדומים לנו מבחינת אמונות וערכים למרות שלפעמים יש דעות, גישות שונות אבל הבסיס הכללי הוא משותף. ככה ניתן ליצור מקום עבודה מקדם ומפתח.

 

יסוד היסודות לתפקוד חברתי תקין 

אמון בין אנשים ניתן ליצור רק באווירה נעימה ומכילה. אמון נותן לנו שקט נפשי וביטחון בחיים. לא ניתן לערוך מחקר מעמיק על כל דבר ולדעת כל נתון בעולם, לכן אנו סומכים על עצה, המלצה של חבר בן משפחה או מכר על הליכה למסעדה, קניית מוצר וכו’

דבר נוסף על מנת לרכוש אמון זה כנות. אם לא נהיה כנים עם הסביבה הקרובה שלנו וכמובן עם עצמנו, לא נוכל ליצור אמון מקסימום אולי למשוך את האנשים להתחבר איתנו לטווח קצר.

כל חברה או עסק שלא ינהגו בכנות עם הלקוחות והספקים יאבדו אותם תוך זמן קצר. כך גם ביחסים בין עובד למעביד.

חברה שחרטה על דגלה את ערך השירות והזמינות ולקוחות ימתינו על הקו שעה וחצי ללא מענה, תאבד את אמינותה בעיני הלקוחות.

כך גם במקום העבודה, אם המעסיק מנסה לשדר לכולם, שהוא דואג לעובדים ואכפת לו מהם ואז מגיע מצב, שעובד נקלע לקושי כלכלי והמעסיק לא ינקוף אצבע, על מנת לעזור לו, יאבד עד מהרה את האמון בעיני עובדיו.

להעמיד פנים ולא באמת לשקף את הערכים האמיתיים שלכם, דומה לאחד שניגש לחבר שלו ושואל אותו איך היית מעדיף שאני אתלבש כדי למצוא חן בעיניך והחבר אומר לו. 

כך כל יום הוא מתלבש בהתאם. חבר אמיתי, שמחובר אלינו באמת, היה עונה :”תישאר כפי שאתה”

חשוב מאוד שכל חברה או עסק יגדירו לעצמם מהם הערכים שהם מאמינים בהם ובאמת לפעול לאור הערכים האלו ביום יום, וכך הוא תמשוך את אותם לקוחות וספקים שחולקים איתם את אותם הערכים.

חברות שמייצרות אימון כלפי הלקוחות שלהם, יזכו שהלוגו שלהם יתנוסס בגאווה בכל מקום ואנשים יהיו גאים להשתמש במוצרים ולהראות אותם לכולם.

כמובן שערכים כגון עזרה לזולת, תרומה לקהילה ואכפתיות מהסביבה יוצרים סביבכם קהילה של אנשים שמאמינים בכם וגאים להיות חלק מהחברה שיצרתם.

 

בכל דבר ועניין תמיד לרשותכם 

דוד גלפרין- יו”ר ובעלים

050-6658490

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017