תקשיבו לי! אני באמת המנהל

דוד גלפרין - יו''ר גיל גרופ

בימינו מתרחשים שינויים גדולים בתחום התעסוקה: זמן הממוצע של עובד במקום העבודה,לא גבוה ועובדים, עוברים מעבודה לעבודה, לעיתים תכופות, עקב התפתחות הטכנולוגיה, יש היום אפשרות להעסיק עובדים ממדינות אחרות או לעבוד מהבית בכל מקום ובכל זמן, כך שמקום העבודה הפך לפחות ופחות משמעותי.

גם אם יש לך עובדים, עצם העובדה, שאתה משלם משכורות ומינו אותך למנכ”ל , או יש לך תואר של מנהל לא ממש, מרשים בעיני העובדים. זה לא גורם לעובדים להקשיב לך יותר.

 באופן עקרוני, יש 3 סוגי מנהלים:

1.מנהל מוערך – העובדים מקשיבים ומבצעים את ההוראות שלו, מתוך כבוד

2.מנהל קפדן – הוא משיג את התוצאה, של ביצוע המשימות, על ידי צעקות ואיומים 

3.מנהל לא מוצלח – לא עוזר לו כלום, הוא נאלץ פשוט לעזוב את תפקידו.

כפי שאמרנו, הטייטל, לא גורם להקשבה מצד העובדים. על מנת להיות מנהל מוצלח צריך להראות ככה בעיני העובדים ואז הם ישתפו איתו פעולה.

מה גורם לעובדים להקשיב למנהל? 

מה מביא באמת, את האנשים הכפופים לך, לבצע את המשימות שאתה מורה להם? 

נחישות  קודם כל אנשים שהם מקבלים הוראה, הם צריכים להבין שחייבים לבצע אותה. חשוב כמובן שהמנהל בעצמו לא ישכח את המשימות שנתן לכל עובד וראוי לו לרשום אותם לפניו. 

כמו כן, חשוב לעבור יחד עם העובד, על המשימה ולראות שהבין אותה, הוא יודע מה לעשות ואכן מבצע אותה. אפילו אם זו משימה קטנה

בצורה כזאת, יבין העובד, שזה אכן רציני ובסופו של דבר, זה חייב להתבצע וחבל, שהמנהל יצטרך לתזכר אותו כמה וכמה פעמים.

מטרה ויעדים – בהגדרה, אנשים רוצים להיות מנוהלים, ע”י מנהיג. כדי שאנשים יקבלו אותך כמנהיג הם חייבים לרכוש לך כבוד והערכה שזה דבר נרכש ודבר שמקבלים ולא לוקחים. להיות מנהיג זה להראות לעובדים את היעד ואיך להגיע אליו. חשוב לכל מנהל להציג בפני העובדים את הקשר, בין המשימה שהטיל עליהם לעשות, לבין הגשמת המטרות והיעדים. 

על מנת לחבר אותם, ליעדים יש להסביר אותם, בפתיחת ישיבות צוות ופגישות שבועיות, על מנת שכל העובדים יזכרו, מהם היעדים ומטרות החברה שבה הם עובדים.

סדר וחלוקת תפקידים וסמכויות – אנשים לא אוהבים כאוס ובלאגן, הם אוהבים לחיות בהרמוניה להכיר ולשלב את היכולות שלהם יחד עם הקולגות בצורה תקינה.

 חשוב מאוד לחלק תחומי אחריות ונהלים ברורים. כך  כל עובד יודע את תפקידו ועל מה הוא יכול לסמוך על חברו שיעשה. מה בעצם מצפים ממנו ואיך כדאי שהדבר יעשה.

כבוד והערכה – זה בעצם,הכרה בהישגים של הצד השני. יש מקצועות שמאוד קל להעריך אותם ולראות את ההישג שלהם. לדוגמה: מנקה מיד לאחר שסיים את מלאכתו רואים את התוצאה מייד, קל להעריך אותו. 

גם כדורסלן, רואים בבירור, את מספר הסלים שקלע, על לוח התוצאות, אנו מבינים שהוא מוצלח.

לעומתם, מנהל לא תמיד קל להעריך! כי לא רואים בדיוק מה הוא עשה ומהם בפועל ההישגים שלו , לכן חשוב מידי פעם להדגיש את ההישגים שלו בפני העובדים. 

למשל מנהל זיהה בלבול, בהגדרת התפקיד של 2 עובדים. הוא כתב נהלים ברורים והגדיר את התפקידים מחדש , בעקבות זה היה שיפור ניכר בביצועי העובדים ונחסך זמן יקר, החברה השיגה יותר והתקרבה ליעד. חשוב לציין את ההישג של המנהל בפתיחת ישיבת הצוות השבועית למשל.

לדעת להעביר ביקורת – חלק מתפקיד המנהל זה בקרה ופיקוח ולכן חלק מתפקידו הוא כמובן לתת ביקורת וזוהי חובתו. אלא מה יכול להיות שלאחר העברת הביקורת על תוצאות העובד הוא עלול להיפגע ומצב רוחו יהיה גרוע ולא יהיה פנוי להקשבה והמשך עבודה. הכלל החשוב בנתינת ביקורות לא לדבר על האישיות של העובד, אלא על  המעשה שלו. לדוגמה: איש מכירות, שהיה גרוע בהעברת מצגת והפסיד לקוח, הדבר הנכון הוא להציג יותר את המעשה ולא את האדם.  

לא לצעוק עליו עד כמה הוא לא חכם וכו’ אלא הפוך, להגיד: “איך יתכן שאדם כשרוני כמוך, שבקיא בחומר העביר מצגת לא טובה” צריך להסביר לעובד את הטעות שלו להעביר לו מסר שישים לב להבא על מנת שמקרה כזה לא ישנה.

יש לזכור שעובדים הם הנכס החשוב של כל ארגון והמנוע העיקרי להצלחתו,אך כדי להפיק מהעובדים את מלוא הפוטנציאל שלהם חשוב לדעת איך לנהל צוות עובדים.

הרצון לתפקוד של העובד ברמה הגבוהה ביותר הוא אינטרס משותף הן של העובד והן של ההנהלה ולא אחת מנהל טוב נמדד על פי יכולתו להניע את העובדים ולהפיק מהם את המירב.

בכל דבר ועניין תמיד לרשותכם 

דוד גלפרין- יו”ר ובעלים

050-6658490





בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017