אתה יודע עם מה יש לך עסק?

דוד גלפרין - יו''ר גיל גרופ

כולם רוצים להיות יזמים, יש משהו ברעיון הזה, של להקים עסק מאפס ולהרים חברה שנותנת ערך לעולם, שקוסם להמון אנשים.

לרצות להיות יזם ולהיות כזה, זה שני דברים מאוד שונים ולרוב האנשים, אין את התכונות אופי המתאימות לעולם הזה. 

לא מעט אנשים חושבים, שהם יהפכו להיות ‘העסק החם הבא’, רק בגלל שיש להם רעיון נחמד, אבל,אין להם באמת מושג, מה זה להקים עסק.

אציג לפניכם 6 תכונות אופי שכל יזם צריך, כדי להקים עסק מצליח: 

כולם רוצים להיות יזמים, יש משהו ברעיון הזה, של להקים עסק מאפס ולהרים חברה שנותנת ערך לעולם, שקוסם להמון אנשים.

לרצות להיות יזם ולהיות כזה, זה שני דברים מאוד שונים ולרוב האנשים, אין את התכונות אופי המתאימות לעולם הזה.

לא מעט אנשים חושבים, שהם יהפכו להיות ‘העסק החם הבא’, רק בגלל שיש להם רעיון נחמד, אבל,אין להם באמת מושג, מה זה להקים עסק.

אציג לפניכם 6 תכונות אופי שכל יזם צריך, כדי להקים עסק מצליח:

1.גיבוש חזון – אדם שלא ידע לדמיין את התוצאה, שאליה הוא רוצה להגיע, לחלום עליה ולפעול לכיוון השגתה, לא יביא תוצאה משמעותית בסופו של דבר. רוב האנשים שהצליחו, בסופו של דבר הם אותם האנשים, שדמיינו וחלמו דבר, שרוב האנשים מסביבם אמרו להם שהוא לא בר השגה.

ניקח לדוגמה את חברת ‘אפל’. המחשב, שפיתח סטיב ג’ובס, היה פשוט וקל יותר מזה של חברת IBM וכולם אמרו על הפיתוח שלו, שזה הזוי ובכלל אין לו מושג בתחום. כיום הוא הצלחה גדולה!

2. יכולת שיווקית ומכירתית – שאתה מדמיין איזה מוצר, אתה מתחבר לרצון, להבין עד כמה הציבור, צריך את המוצר שלך. דבר נוסף בדרך להצלחה הוא יכולת, למכור ולקדם את הרעיון שלך. תופעה מוכרת בתחום, היא חיפוש אחר משקיעים, שיאמינו ברעיון ויהיו מוכנים לממן אותו.

ולא חסרות דוגמאות:

וולט דיסני הידוע והמוצלח, בתחילת דרכו, ביקש הלוואות ו- 356 בנקים סירבו לו, עד שמצא בנק אחד שהאמין, ברעיון והיה מוכן לתת לו הלוואה.

סילבסטר סטאלון,לפני שהפיק את הסרט הראשון שלו, כמעט הגיע לפשיטת רגל ורעב, עד שמצא מוציא לאור אחד ,שהיה מוכן לכתוב ספר ולהפיק סרט בעקבותיו.

3. יכולת מנהיגות – מנהיגות לא קונים בכסף, זה לא תואר, מנהיגות אמיתית, זה דבר שנולדים איתו. זה מתחיל מילדות, במשחק בגינה עם חברים, ילד שבא ומנהל את חלוקת הקבוצות ואת אופי המשחק, לא קיבל שום תואר ‘מנהל’ מחבריו, הוא פשוט הגיע עם אנרגיות חיוביות ורצון להשיג משהו והילדים, באופן טבעי, הלכו אחריו – הוא מנהיג. מנהיגות זה להגדיר כיוון ולהניע אנשים, ללכת לשם.

4.תכנון ואסטרטגיה – מעבר לכל הנ”ל, צריך לדעת לתכנן את הדברים המהותיים, שהולכים לקרות בעסק. ברור שלא צריך להתעסק בזוטות ולא צריך לתכנן כל דבר בעסק. אבל חשוב לתכנן מראש את הערכים, את החזון ואת האסטרטגיה הכללית, לתכנן את המוצר, התוצאה הסופית שרוצים להשיג ואת היעד שאליו רוצים להגיע.

מזה נגזרות כידוע, כל התוכניות השנתיות, שצריך ליצור לעסק. בתוכניות כתוב: מחזור צפוי, אחוז רווחיות, שווקים חדשים שרוצים להכנס אליהם, השקעה בכוח אדם עתידי, תקציב שיווק ופרסום ועוד.

חברה ועסק שאינם מתוכננים כראוי מראש, דומים לבניית שכונות עוני בהודו, טלאי על טלאי, פה חנות, שם צריף, פה מכון כושר שם בניין ללא סדר…סופו של עסק כזה, שיפסיק לגדול יחדל להתקיים ולא יצא ממנו שום דבר טוב.

5. יכולת הדרכה והוראה – בסופו של דבר, עסק יצטרך לגייס עובדים, שיבצעו משימות שונות ובעל העסק, צריך להיות מנטור וללמד אותם. אותם בכירים, בחברה חשוב שידעו את צורת החשיבה, פתרון בעיות וההתנהלות של בעל העסק, יתחברו אליה ויפעלו לפיה, כך שיוכלו להחליפו במידת הצורך ולנהל את העסק.

דבר זה, לא מגיע בצורת הוראה ופקודה, אלא בהדרכה סבלנית ולמידה בתהליך ארוך ומייגע, הן ברמה האישית והן ברמת ישיבות צוות שבועיות, שבה מציג בעל העסק, בעיות ודרכי פתרון לפי ראות עיניו ובכך מלמד את העובדים, את הערכים והחזון של העסק.

כמובן זאת הזדמנות לעודד את העובדים, לשתף ולהביע את עצמם תוך כדי למידה.

6. יכולת אסרטיבית – היכולת לדרוש את ביצוע המשימות, חשובה מאוד. צריך לדעת להעביר לעובדים מחויבות לביצוע המטלות לפי לו”ז מוגדר. מנהל טוב, אף פעם לא שוכח את המשימות ואת מה שנדרש, לביצוען והוא יודע גם לתזכר במידת הצורך.

הוא מעורה בתהליך ובהתקדמות, שואל שאלות ומציע עזרה במידת הצורך, על מנת לוודא שהמטלה בוצעה בזמן הנדרש. ככה העובדים יודעים, שהוא לא ירפה עד שזה יבוצע ועדיף להם לסיים את המטלה בזמן.

חשוב גם לדעת מה עיקר ומה טפל ולא להתעסק בזוטות ולפקח על כל פרט קטן ושולי.

אדם שלא יכול להשיג את המטרות שלו והיעדים שהציב, יפסיק כנראה גם לחלום, הוא מכניס לעצמו את ההכרה, שכל מה שהוא רצה להשיג, לא קורה בפועל ויוותר על מה שרצה. ככה ודאי לא יוכל להקים עסק מצליח.

לאלה שיש להם את התכונות שדיברנו עליהם למעלה ועוד הרבה אחרות, יש סיכוי טוב להצליח.

עכשיו כל מה שנשאר לכם, זה לחשוב על הרעיון הגדול הבא ולצאת לדרך, אני מאחל לכם בהצלחה.



בכל דבר ועניין תמיד לרשותכם 

דוד גלפרין- יו”ר ובעלים

050-6658490

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017